
Korábban csak a vállalatokra volt jellemző az a fajta tudatos márkaépítés, amelyet napjainkban az influencerek és a karrieristák már a személyes márkájuk megteremtésére is használnak - írja marketingmorzsak.hu. A személyes márkaépítéssel (personal branding) kapcsolatban számos érv felsorolható pro és kontra is, egy tényt azonban semmiféleképpen sem szabad figyelmen kívül hagynod: a személyes márkád akkor is épül, ha nem építed tudatosan.
A modern kommunikációs eszközöknek köszönhetően ugyanis egyre nagyobb digitális lábnyomot hagysz magad után, amely mindenképpen árulkodik személyiségedről. Elég csak abba belegondolnod, hogy mennyi időt töltesz naponta a közösségi médiumok használatával!
Ezt az 5 kérdést tedd fel magadnak, mielőtt belevágnál:
“Mit tudnak rólam a neten?” Járj utána pontosan, milyen nyilvános információk találhatóak meg rólad az interneten! Írd be a Google keresőjébe a neved és végezz egy alapos kutatást! Érdemes a közösségi csatornákon és a különböző fórumokban vagy chatszobákban lévő korábbi hozzászólásaidat, reakcióidat is ellenőrizni!
“Mi áll nekem a legjobban?” Találd ki milyen stílusjegyek állnak neked a legjobban és használd fel azokat tudatosan a személyes márkád építéséhez! Ne kezd el senkit sem utánozni és hosszú távon is ragaszkodj a kiválasztott elképzelésedhez!
“Önmagamat adom?” A jól működő személyes márka kulcsa az egyediség! Ha másnak szeretnéd magadat beállítani, mint aki valójában vagy, akkor hiteltelennek tűnsz majd a követőid szemében, amennyiben fény derül az igazságra. A poszt itt folytatódik!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!