Átalakul a PR piac, erre léptek egy meglepőt

Átalakul a PR piac, erre léptek egy meglepőt
Összeáll a Red Lemon és a Person PR ügynöksége. A két cég az összeolvadást követően Red Lemon márkanév alatt folytatja tevékenységét, egyesítik ügyfélköreiket is. A Forbesnak elmondták, hogy a fúzió egy fontos piaci változás korai eredménye.

A két cég összeolvadását nem a vírushelyzet idézte elő. A Red Lemon oldaláról Hajagos Rita és Nagy Péter managing partnerek, valamint a Person alapítója és ügyvezetője, Hampuk Richárd már tavaly október óta tárgyaltak a most létrejött ügyletről. Elsődleges céljuk a fenntarthatóbb piaci működés, valamint a növekvő regionális ügyfélkör legmagasabb szintű kiszolgálása. Kérdésünkre elmondták, hogy a PR-cégeknek egyre inkább lesz szükségük az erőik egyesítésére, ha szeretnének túlélni - írja a Forbes. 

Az összeolvadás technikailag üzletrész-tranzakcióval történt: a Red Lemon megvásárolta a Person cégcsoportba tartozó Person PR-ügynökséget, a tulajdonos Hampuk Richárdnak pedig 15 százaléknyi tulajdonrésszel fizettek a cégért.

Így a Red Lemon 100 százalékos tulajdonosa lesz a Person PR-nek, Richárd pedig társtulajdonos lesz az egyesített cégben, ami Red Lemon márkanév alatt működik tovább.

A cégcsoport többi tagja továbbiakban is a régi zászló alatt marad, így az első hazai podcastokra szakosodott gyártócég, a Betone Stúdió nem érintett a Red Lemon-fúzióban.

Átalakulóban a PR-piac

„Nagyon bonyolult tranzakciós folyamat volt, mert nehéz beárazni a tevékenységeket ezen a piacon. A tranzakciós tanácsadással a Concorde MB Partnershez fordultunk, hogy minden a lehető legpontosabban menjen végbe” – mondta Nagy Péter a Forbesnak.

A két cég házassága fontos előfutára a piacon megfigyelhető konszolidációnak. A túlzottan szétdarabolt piacon fokozottan érvényes lesz az egységben az erő elve, kifejezetten a PR-szegmensben. A menedzsment tagjainak véleménye szerint ezt a koronavírus-járvány csak felerősítette, felszínre kell kerülniük az organikus, illetve a generált szinergiáknak is, hogy továbbra is hatékonyan működhessenek a cégek. Másik út lehet még az ügynökségek adott területen történő specializációja.

A teljes cikk itt olvasható...

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!