Világmárkák a metaverzumban

Világmárkák a metaverzumban
Napjainkban egyre többet hallott téma a metaverzum és a virtuális világban zajló események, fejlesztések. Az Amerikai Egyesült Államokban a VR-szemüveg mára már hiánycikk, a kereslet sokszorosára nőtt az utóbbi másfél évben, amióta a Facebook elindította a Meta elnevezésű virtuális terét. Hallani arról is, hogy egyelőre főleg a tizenévesek körében hódítanak ezek a platformok, és megjelentek itt a világmárkák is.

A metaverzum egy olyan online, 3D-s univerzum koncepciója, amely több különböző virtuális teret egyesít. Úgy is elképzelhetjük, mint az internet jövőbeli változatát. Lehetővé teszi majd a felhasználók számára, hogy ezekben a 3D-s terekben együtt dolgozzanak, találkozzanak, játsszanak és társalogjanak. A metaverzum még nem létezik teljességében, de néhány platform tartalmaz metaverzumszerű elemeket. Jelenleg a videójátékok nyújtják a metaverzumhoz leginkább hasonlító élményt a kínálatban. A fejlesztők a játékok határait feszegetik a játékokon belüli események megrendezésével és virtuális gazdaságok létrehozásával.

Forrás: Epic Games

„Most utópisztikus reklámtervezésnek tűnik, de a nem túl távoli jövőben már a metaverzumos megjelenések is fontos részét képezhetik a reklámoknak. 2021 májusában a Roblox játékplatform adott otthont a Gucci Gardennek, egy kéthetes művészeti installációnak, amelynek célja a márka ismertségének növelése volt a fiatal vásárlók körében” – fogalmaz a Lounge Presso szakmai kiadványban Pokol Dorothea, a Lounge Group média csapatvezetője.

Magyarországon a Lounge Group – Visual Europe Group az elsők között indították el saját metaverzum-projektjüket és lettek a téma szakértői. Ügyfelük, a STABILO írószergyártó cég termékét helyezték át a virtuális világba a novemberi BrandFestivalon. A megjelenésről Sótonyi Péter, a cég ügyvezetője az alábbiakat nyilatkozta:

„Cégünk és a márkánk mindig is nyitott volt a hagyományostól eltérő, új megjelenési formákra. Éppen ezért éltünk a Lounge Group és a metaverzum adta lehetőséggel, hogy ezt az alapvetően nem digitális terméket játékos formában kipróbáltassuk a virtuális térben. Érdekes volt látni, hogy egy közel 35 éves termék miként érvényesül a digitális térben.

Egyértelmű visszajelzés volt, hogy hasonló kikapcsolódást jelent, mintha élőben, a való világban végezné ugyanezt a tevékenységet az ember, de azért még nem tudja adni ugyanazt az érzést, mint amit élőben visszaad egy valós körülmények között készülő színezés.”

Forrás: Lounge Group

A Lounge Group – Visual Europe Group által megálmodott installációt többek között Shane Tusup is kipróbálta.

„Csodás élmény, nagyon menő volt, ahogy körbefordultál és láthattál mindent, ami körülötted történik, teljes 360 fokban, fent, lent. Elképesztő!”

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Molnár Máté

2022 óta dolgozik a Lounge Groupnál, jelenleg vállalati kommunikációs vezető pozícióban. Csapatához tartozik a cégcsoport külső és belső kommunikációs feladatainak ellátása. Tanulmányait Szegeden …