Veszítsd el a kontrollt és megmondom, ki vagy!

Veszítsd el a kontrollt és megmondom, ki vagy!
Izgalmas eredményekkel szolgáló és az Internet Hungary-n debütáló élménydús játékot hozott el nekünk a Lounge Group, amely a világjárvány következtében az egyén mentális állapotában kialakult bizonytalanságok és azok vállalatra gyakorolt hatásait elemzi és mutatja be.

A Lounge Group Munkadinamika című szimulációjában a vállalkozó szellemű résztvevők olyan játékos szituációkban próbálhatták ki magukat és személyiségtípusuknak megfelelő megküzdési stratégiáikat, amelyekben drasztikusan megváltozik az események kontrollálásának lehetősége és az őket érő kontroll szintje is. Az eredményekből kiderült, hogy a játékosok mintegy 88%-át zökkentette ki a kontrollszimulátor és váltott ki belőlük extrém érzelmi és mentális reakciót már alig 20 perces játékidő alatt is, igazolva, hogy a válsághelyzetben bekövetkezett mentális állapotváltozások, a kibillent életszituációk, munkahelyi nehézségek, illetve a vállalatok működési problémáinak valódi oka valójában a megváltozott kontroll jellegével, intenzitásának megváltozásával van összefüggésben.

„A világjárvány paradigmaváltást hozott a kontroll kérdésében: a klasszikus fordista munka- és kontrollmodellek meginogtak a pandémia által okozott helyzet hatására. Az olyan változások, mint a munkavállalók kiégése, a komfortzónák fokozottabb keresése és az egyéb, HR területeken gyakran tapasztalt reakciók valójában tünetek, és nem a probléma gyökereit tárják fel” – mondta nekünk Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója, aki hangsúlyozta, hogy a járvány okozta inkubációs helyzetben olyan általános válságszituációkat lehetett vizsgálni, amelynek elemzése során lehetőség nyílik az egyéni reakciók megjóslásával a megoldásokat feltérképezni és a kutatás eredményével segítséget nyújtani a bajban lévő vállalkozásoknak.

Ilyen volt az Internet Hungary közönsége

A Lounge Group Munkadinamika című kutatásának részét képező élményközpontban több mint 60-an vettek részt a két nap alatt, az átlagosan 20 perces játékidőt tekintve kiderül, hogy vendégeink 25 óra játékidőt játszottak folyamatosan. A játékosok közt alig volt különbség a nemek arányát illetően, foglalkozásukat tekintve viszont annál inkább, hiszen 50%-uk marketing, média vagy PR területeken dolgozik, a többi hányadot jóval kisebb arányban tették ki az értékesítés-kereskedelem, cégvezetés-menedzsment, illetve adminisztrációs területen dolgozók.

Munkaterületüket illetően több, mint egyharmaduk online területen dolgozik, a többi médiatípus, mint például a nyomtatott sajtó 16-20%-onként oszlik el. Érdekesség, hogy az életkori kategóriákat tekintve az egyes korcsoportok szinte egyenlő arányban vettek részt a játékban. A számunkra legizgalmasabb adatok azonban a személyiségtípusok viselkedésével függenek össze.

Személyiségtípusok megoldásai a kontrollvesztésre

És hogy hogyan viselték a résztvevők a kontrollvesztést? A kihívást jelentő szituációkra adott reakciók alapján kiderült, hogy a játékosok több mint kétharmada reagált oldottan vagy oldódott fel a megoldás megtalálása nélkül is a játék ideje alatt, és csupán 11%-uk mutatott negatívabb reakciót. A korábbi évek tapasztalatai alapján, mondhatom nem lepődtem meg, hogy a résztvevők többsége jókedvűen, kifejezetten feldobottan érkezett meg a játékok után a beszélgetés helyszínére, tehát nem zökkentette ki őket még az érzékszerveket felborító kontrollvesztés sem. Ezekből a számokból kiderül, hogy az Internet Hungary közönsége több mint 80%-ban volt képes rugalmasan és oldottan kezelni, ha a feje tetejére áll a világ. A fenti adatok azonban a személyiségtípusok hatékonyságával is összefüggenek.

A Munkadinamika játékosainak bizonytalanság érzetét egyéni megküzdési stratégiáik segítették feloldani, amelyek személyiségtípusaik szerint eltérőek. A legnagyobb kategóriát kitévő Felfedezők egyharmad arányban, illetve a harmadik legnagyobb kategóriát kitévő Újítók 2/3 arányban voltak felsővezető beosztásúak, közöttük voltak legnagyobb arányban azok, akik a játékok közben, akár a megoldás megtalálása nélkül feloldódtak. A második legnagyobb halmazt alkotó Csapatjátékosok többségében szellemi tevékenységet végzők voltak, semmint vezetők, de részfeladatokban ők teljesítettek a legjobban. A fiatalabb korcsoportra jellemző, zavarba ejthetőbb Csupaszív és a PR-marketingszakembereket legnagyobb mértékben jellemző Logikus személyiségtípus inkább feloldódott, mint az elenyésző százalékban reprezentált Megbízható, Rendszerező típus. Különlegesség, hogy a Munkadinamika játékban az Internet Hungary-n egyáltalán nem voltak jelen Különcök.

Az Internet Hungary közönségéről más érdekességek is napvilágra kerültek a szakértők által összeállított játék során: az élményközpont résztvevői között többségben voltak a balkezesek, jóllehet a világ lakosságának körülbelül csak 10 százaléka balkezes. A Lounge Group kutatásából megtudhattuk, hogy az Internet Hungary közönsége olyan kreatív jellegekkel rendelkezik, amelyekkel hatékonyan és rugalmasan áll helyt a kontrollvesztés állapotában. A kitelepülés legjobb pillanatait felvillantó videó a Lounge Group Youtube-csatornáján látható.

A kutatás 8 személyiségtípust határozott meg, amelyek közül a legrugalmasabban reagálók nagy többségben felsővezetők voltak. Míg a Felfedezők inkább érzéseikre hallgatva feszegetik saját határaikat, az Újítók mindezt higgadtan, megfontoltan teszik. A Csapatjátékosok nem adják fel és közösségben teljesítenek jobban, ebben hasonlítanak Csupaszívekre, akiket azonban könnyebben elragadnak hangulataik, míg a Különcök inkább egyénileg teszik magasra a mércét. Hasonlóan a Rendszerezők is inkább az egyéni elmélyülést és meghatározott struktúrákat részesítik előnyben. A Megbízhatók a stabil, szeretetteljes környezetben hatékonyak igazán, ám a Logikusak higgadtak maradnak váratlan helyzetben is.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!