Van-e kapcsolat a türelem és a jó biznisz között?

Van-e kapcsolat a türelem és a jó biznisz között?
Nincs mese, a türelem fontos erény az élet minden területén.

A türelem a legnehezebb - állapítja meg Berényi Konrád az Onlinemarketing blogon. Amikor azt látod, hogy csak fogy a pénzed, és nem történik semmi, akkor nagyon nehéz megállni, hogy ne haladj tovább a terveid szerint. Mert nem azért készítünk marketing stratégiát, majd ahhoz taktikát, hogy a kezdeti időszakban feladjuk, á, ez úgysem fog működni.

Minél nagyobb egy cég, minél több a rendelkezésre álló pénze, tartaléka, annál könnyebb türelmesnek lenni. És minél inkább napról-napra élünk, annál nehezebb elfogadni, hogy valami nem hoz azonnali eredményt. A türelem tehát sokszor attól függ, mennyi pénzünk van.

De ahhoz is türelem kell, hogy végigvigyünk egy fejlesztési projektet. Minél feszesebbek a határidők, annál inkább kapkodunk, annál inkább engedjük azt, hogy a kevésbé jó megoldás készüljön el, mert nincs időnk többet várni. Ilyenkor azt nehéz elengedni, hogy az eredeti tervek szerint haladjunk. Persze vannak esetek, amikor nincs mérlegelési lehetőség, a határidőt tartani kell - pl. mert egy eseményhez kell alkalmazkodnunk.

A partnereink felé is türelmesnek kell lennünk. Sokszor nem sikerül azonnal alkalmazkodni egymáshoz. Nem olyanok a képek, nem olyanok a szövegek, nem olyan egyszerű az együttműködés, mint amire eredetileg gondoltunk. De ha nem adunk időt arra, hogy a partnereink is megtanulják az igényeinket, akkor sosem lesz igazán jó együttműködésünk.

Végül leginkább magunk felé kell türelmesnek lenni. Az elindított folyamatokhoz, egy-egy ötlet megvalósulásához idő kell. És ha magunkhoz sem vagyunk kellően türelmesek, akkor senkihez nem leszünk az. Márpedig ez határozottan visszavetheti az eredményeket.

A türelem tehát fontos az üzletben is. Gyakoroljuk!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Marketing