Bihari Viki előadásán hallottam az Internet Hungary-n, hogy ahhoz, hogy visszatérő látogatókat szerezz, nagyon komolyan meg kell dolgozni. A látogatók érdekességeket keresnek, eszükben sincs unalmas posztokat olvasgatni, nem releváns vicceket nézegetni. A történetek vonzzák őket, az érdekesség ezzel kifejezett értékké válik.
Az olvasóim többsége most azt gondolhatja, persze könnyű egy bloggernek, ő azt mond amit akar, ha ismert mindenki el fogja olvasni. Hát sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy ez egyáltalán nem így van. Pont a blogger az, akinek meg kell kűzdenie a figyelemért, be kell vetnie mindent, hogy oda vonzza az embereket az írásaihoz.
A bloggerek persze minden eszközt megragadnak, hogy érdekesek legyenek. Videókat használnak, esetleg még infografikát is. Ezzel már valamit el lehet érni. Persze alapvetően maga a téma kell hogy érdekes legyen. Ezt kell kiegészíteni mindenféle kiegészítővel, érdekes adalékkal. Mert az ugye senkit sem, érdekel, ami unalmas, felesleges, értelmetlen, vagy egyszerűen érdektelen. A blogger történetei akkor lesznek érdekesek, ha maga a téma érdekes. Az újságírás, a tartalom marketing és a blog összetartozik, mindegyik a storytelling eszköztárát használja.
Érdemes azért végiggondolni, hogy a mellékelt infografika által felvetett eszköztárból hányat is használunk az oldalainkon? Nem lenne-e helye egy jó prezentációnak, riportnak, akár meghallgatható formában, videónak. Az érdekesség csak egy csipetnyivel több információ, kiválóan csomagolva.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!