Tudatos értékteremtéssel lehet énmárkát építeni

Tudatos értékteremtéssel lehet énmárkát építeni
Trunk Tamásról legtöbbünknek egy modernkori polihisztor ugrik be, legalábbis, ha megnézzük, mivel is foglalkozik. Z generációs márkatanácsadóként dolgozik, könyveket írt, aktív a közösségi médiában, valamint profi sportoló. Mindegyik színtéren kiemelkedőt alkot. Példaértékű jelenlétéről, ennek kialakulásáról, hátteréről, és az influencervilágról kérdeztük a Digital Media Hungary-n a Lounge Group Media Showcase podcastjében.

Valószínűleg senki nem gondolta, hogy áprilisban hó esik Oslóban, legalábbis vendégünk, Trunk Tamás biztosan nem, de szerencsére így is megérkezett Norvégiából és csatlakozott hozzánk a Digital Media Hungary üvegstúdiójában. Trunk Tamás elöljáróban elmondta, gyermekkorában is sztoris, mesélős srác volt, aki sportolónak nem, régésznek annál inkább készült. Végül megérkeztek a sneakerek az életébe, ezzel párhuzamosan pedig ráébredt, hogy a tartalomelőállításában van tehetsége. Ahogy sokan, ő is egy gyerekkori barátjával indított YouTube-csatornát, ahol a MineCraft gameplay mellett népszerű német videókat is reprodukáltak, végül megérkezett az, amiről valódi szenvedéllyel tudott már mesélni. Utóbbit tanácsként is megfogalmazza: „csak akkor lehetsz hiteles az influencervilágban, ha van valami iránt szenvedélyed, és ezt közvetíted”.

Véleménye szerint az influencereket főként azért szeretik, mert van egy kis „tökéletlenség” a videóikban. A személyiség így jobban tükröződik annál, mintha egy szerkesztőcsapat állna a háttérben. Nincs cenzúra, nincs cenzor, nem kell saját magunkat korlátozni: ezért szabad ez a tér, semmi sem gátolja a szabad értékteremtést, kreativitást.

„Amikor belekezdtem, az volt a fő fókusz, hogy ott volt ez a téma, a sneaker […] ezt mindenképpen ki akartam adni, ez a tartalomfókuszúság volt az, hogy erről mindenképpen mesélni akarok” – mondta Tamás a kezdetekről.

Trunk Tamás írni nagyon szeret, mert így könnyedén megoszthatja gondolatait hosszabban is, az pedig, hogy előadhat, leírhatatlan szabadságot ad neki. Kihívást jelentett számára a TikTok megjelenése, adaptálnia kellett magát, teljesen más jellegű tartalmat előállítva. Nem volt kérdés, hogy el kell-e indulnia ezen a platformon, de talán annak módján túl sokáig gondolkodott.

A márkákkal való együttműködés területén nagy szükség van a kreativitásra, hiszen saját felületeit maga értékesíti. Szeretne azonban túllépni azon, hogy egy-egy „odavetett”, egyszerű poszt legyen a megrendelés tárgya. Trunk Tamás ezeket a munkákat inspiráló kihívásként éli meg ezeket a munkákat. A fókuszban pedig az áll, hogy miként válhat ez „közös tánccá” a márkával. Véleménye szerint olyan „együttállást” kell kitalálni, ami nem mesterkélt és mindenkinek jó, ráadásul személyre szabott, egyedi tartalom születik belőle.

Hogyan osztja be a szabadidejét egy influencer, hogyan találja ki, hogy éppen miről forgat, hogyan megy a brainstorming, és hogyan fér el mindezek mellett a profi sport, a síelés? Trunk Tamás a legjobb bringaútvonalakról is megosztja gondolatait az alábbi videóban.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Molnár Máté

2022 óta dolgozik a Lounge Groupnál, jelenleg vállalati kommunikációs vezető pozícióban. Csapatához tartozik a cégcsoport külső és belső kommunikációs feladatainak ellátása. Tanulmányait Szegeden …