Még a legtapasztaltabb szakembereknek is komoly kihívást jelent ez a kérdés. Anthony Baisi néhány pontban összefoglalta, hogy mire kell figyelnünk, ha sikeres email marketing kampányt szeretnénk összeállítani.
Az, hogy honnan szerzzük meg az címlistát, alapvetően befolyásolni fogja a kampány sikerességét. Ha olyan listánk van, amelyet azokból az egyénekből állítottunk össze, akik a hírlevelünket olvassák, akkor jobb eséllyel lesz sikeres a kampányunk. Készítsünk tehát egy landing paget, ahol az olvasóink megerősíthetik a hírlevélre való feliratkozásukat.
Osszuk fel a feliratkozóinkat releváns csoportokba.
Minél jobban ismerjük meg a feliratkozókat, annál jobban tudunk velük kommunikálni.
Osszuk meg a tudásunkat.
Ezzel bizalmat ébresztünk a feliratkozókban. Adjunk nekik valamit, amit értékesnek éreznek, ezáltal érdekeltté tesszük őket, hogy visszatérjenek. Ha kérdésük van válaszoljunk rá, érezzék, hogy foglalkozunk a problémáikkal.
Strukturáljuk és automatizáljuk a kampányokat.
Az első emailben, amit kiküldünk, üdvözöljük az előfizetőt és tudassuk vele, hogy mire számíthat, ha feliratkozik az emailre. A második és harmadik adjon segítséget, a negyedik és ötödik pedig új információkat a problémával kapcsolatban. A hatodiknak adjunk egy lehetséges megoldást a problémára. A hetediknek pedig egy speciális ajánlatot kell tartalmaznia, amivel megoldjuk a problémát. Ez csak egy példa, de jól mutatja, hogy milyen egy jól strukturált kampány.
További hasznos tanácsok a blog bejegyzésben.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!