A #filterdrop hashtagnek az volt a célja, hogy több legyen a közösségi oldalakon a természetes bőrt ábrázoló fotó - írja a Marketingmorzsák. Az egész abból indult, hogy a fiatal lányok harmada nem tölt fel olyan képet magáról, amin ne használna valamilyen filtert. A 11-21 év közötti lányok 39 százaléka pedig azt mondja, hogy szomorú amiatt, hogy nem olyan a való életben, mint a filterezett képeken. Most egy hatalmas sikert értek el, de az egész elindítója, Sasha Pallari azt mondja, hogy nem állnak meg, a cél az, hogy a természetes arcbőr és megjelenés ne lehessen szégyellnivaló.
A kampányt most az angol Önszabályozó Reklámtestület is reagált, akik egyet értettek azzal, hogy kötelezővé kellene tenni az influenszerek számára, hogy ne használjanak filtereket egy kozmetikai termék reklámozása során. A testület szerint az ilyen reklámok ugyanis félrevezetők lehetnek.
A közösségi médiában használható szűrők használata olyan vitatéma, ami nemcsak a hírességek és influenszerek, de a parlamenti képviselők figyelmét is felkelti. A testület most két példát vizsgált meg, amelyben influenszerek barnítót reklámoztak, és az eredményt megtámogatták némi filterrel is, a vizsgálat szerint a filterekkel azt a hatást érték el, mintha a termék miatt lettek volna barnábbak, vagyis megtévesztették a fiatalokat. Hozzátették, hogy a vizsgálat eredménye nem azt jelenti, hogy csak ez a két influenszer vagy a márkák hibáztak, hanem példaként kell, hogy szolgáljanak a többi márkának is. a döntés kimondja, hogy a márkák, az influenszerek és a hírességek ne alkalmazzanak szűrőket a szépségápolási termékeket népszerűsítő fotóikon, ha a szűrők valószínűleg eltúlozzák azt a hatást, amelyet a termékek képesek elérni. A filterek használata szerintük akkor is félrevezető lehet, ha utalnak rá a leírásban vagy a történetben.
Szeretnék ha az ilyen bejegyzéseket el lehetne távolítatni az oldalról, és megtilthatnák, hogy újból megjelenhessen. “Szorosan együttműködünk a közösségi média platformokkal is, akik képesek és érvényre juttatni a döntéseinket ott, ahol egy hirdető nem hajlandó az együttműködésre” – mondta a testület szóvivője.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!