
Akár a szolgáltatásunk sikere múlhat azon, hogy a felhasználóinknak tetszik-e a weboldalunk. Azonban már az oldal elindítása előtt fontos lehet a tesztelés. A manapság gyakorta alkalmazott landing pagek többsége sosem látott tervezőt, vagy usability szakértőt. Ez persze igen csak le tudja csökkenteni hatékonyságot.
A Kissmetric infografikába sürítette a legfontosabb méregetni valókat és bizony számos fontos és elhanyagolt szempontra rávilágít. A tipografusok és designerek napokat mesélhetnének a betűtípusokról, a betű méretekről, a színekről.
Az eyetracking szakemberek valószínűleg a képek és szövegmezők elhelyezéséről, a célközönségünk kognitív gondolkodásáról tartanának hosszas fejtegetéseket. Az AB tesztelést valószínűleg mindkét szakember-gárda ajánlaná, egy webes szolgáltatás bevezetésének folyamán.
A mai weboldalak jó része azonban sosem látott szakembert, a webfejlesztők többsége a mindennapi trendekhez hasonló oldalakat készít, amelyek jórészt nélkülözik az amúgy fontos részletek menő, előzetes kutatásokat.
A Kissmetric szakemberei fontos üzenetet fogalmaztak meg az alábbi munkájukkal. A jelenleg divatos Lean gondolkodás szerinti Build - Measure - Learn ciklust érdemes lenne újra rendezni.Szerintük a helyes sorrend a Measure (mérj, tesztelj) - Learn - Build lenne.
![]() |
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!