Tények és tippek a YouTube forgalom növeléséhez

Tények és tippek a YouTube forgalom növeléséhez
Elterjedt tévhit, hogy a platform legnagyobb forgalmát a keresősáv generálja, pedig a YouTube felmérései alapján a forgalom túlnyomó része az ajánlórendszernek köszönhető.

A YouTube algoritmusával kapcsolatos tévhitek

A marketingszakemberek talán leggyakoribb tévedése az, hogy a YouTube valamennyi tartalmát egyetlen algoritmus rangsorolja - írja a Kosárérték. A platform valójában több algoritmust használ a tartalmak rangsorolására a különböző felületein, például a kezdőlapon és az ajánlott videók szekciójában – ezek az algoritmusok képezik a YouTube ajánlórendszerének alapját.

Egy másik, általánosan elterjedt tévhit, hogy a platform legnagyobb forgalmát a keresősáv generálja, holott a YouTube felmérései alapján a forgalom túlnyomó része az ajánlórendszernek köszönhető. Ennek a rendszernek nem az a célja, hogy nézőket toborozzon adott tartalmakhoz, hanem az, hogy megtalálja a felhasználók számára leginkább megfelelő videókat. Amikor felkeressük a YouTube honlapját, az ajánlórendszer behív számunkra bizonyos videókat, amelyeket az alapján rangsorol, hogy milyen valószínűséggel tekintjük majd meg őket. A platform arra törekszik, hogy segítsen megtalálni a felhasználókat leginkább érdeklő tartalmat, és a hosszú távon elérje a nézői elégedettséget, hogy a látogatók a jövőben is rendszeresen felkeressék az oldalt.

A YouTube legfontosabb rangsorolási szempontja: a nézői elégedettség

Mint azt sokan tudják, a YouTube rangsorolási szempontjai megváltoztak az elmúlt évek során: 2011-ben még a kattintások és a megtekintések száma volt a mérvadó, 2012-ben már a tartalmak megtekintésével eltöltött idő. 2015 óta pedig a nézői elégedettség a legfontosabb.

A kattintások és megtekintések számán alapuló rangsorolás kattintásvadász, félrevezető címek és bélyegképek tömeges megjelenését eredményezte. A tartalmak megtekintésével töltött idő jobb mércének bizonyult ugyan, de ennek is megvoltak a maga hiányosságai, mivel nem vette figyelembe azt, hogy a megtekintett videók mennyire tetszettek a felhasználóknak – így született meg végül a döntés, hogy a platform inkább a nézői elégedettség szerint értékelje a közzétett tartalmakat. A YouTube rendszeres időközönként megkéri a felhasználókat az épp megtekintett videókkal kapcsolatos rövid kérdőívek kitöltésére. Az így kapott adatok, valamint a „Tetszik / Nem tetszik”, illetve a „Nem érdekel” visszajelzésekhez hasonló mutatók alapján igyekszik megtalálni a legnagyobb nézői elégedettséget kiváltó tartalmakat az egyes felhasználók számára.

1. A kezdőlapon megjelenő tartalmak rangsorolása

A YouTube a kezdőlapján igyekszik a felhasználók korábbi megtekintései és érdeklődési körei alapján személyre szabott tartalmakat felkínálni. Az ezen a felületen alkalmazott algoritmus egyben arra is törekszik, hogy az átkattintási arányuk és az átlagos megtekintési idejük alapján jó teljesítményt mutató videókat jelenítsen meg ebben a szekcióban. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: youtube, forgalom