Tények a tervekhez - mert az üzleti érdek makacs dolog

Tények a tervekhez - mert az üzleti érdek makacs dolog
10 részes sorozatunkban bemutatjuk a Media-Digital Hungary Cabrio konferencia előadásait és fórumait: itt újranézhetik az előadásokról készült videófelvételeket, néhány kísérőmondattal és tudósítással. A második részben a tények kapják a főszerepet, amelyek magukért beszélnek, még az sem nem zavarja őket, ha nem hiszel nekik. Attól még ők az erősebbek.

Mi a közös a Netflix-ben és a COVID-ellenszerek kutatásában? A hálózatok szerepe biztosan. Ma már közhely, hogy minden irányból különféle hálók sokasága vesz minket körbe, az emberi agyat felépítő idegsejtek milliárdjaitól egészen a városokat átölelő társadalmi szövetig. Ezek a hálózatok azonban sokszor nem csupán a jelen viszonyairól árulkodnak, hanem a jövőről is. Janosov Milán szerint a hálózatok jövőbelátási képessége kettős. Egyrészt működik a hálókon belül, így például jóslatokat tehetünk arra, hogy a még nemlétező kapcsolatok várhatóan hol bukkannak fel új, személyes ismeretségektől egészen a legközelebb vásárolt márkákig. Másrészt önmagukon túlmutatva rendszer szinten is képesek előrejelzésekre, mint hol alakulnak ki járványterjedési gócpontok, vagy éppen milyen láncreakciót okozott az Ever Given elakadása.

Kozák Ákos előadásáabn arról beszélt, hogy milyen hatása van járványnak a fogyasztói szokásokra. Mit tesznek majd a fogyasztók nyáron, ősszel és télen? Hogyan alakulhat át a kereskedelem, a fogyasztói társadalom, és hogyan jelenhet meg mindez a marketingkommunikációs- és médiapiacon? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphatsz, ha megnézed ezt a videót:

Csermely Ákos kérésére kifejezetten a Media-Digital Hungary Cabrio konferenciára készített fogyasztói felmérés eredményét mutatta be Kuruc Imre, az NRC Marketingkutató Kft., kutatási igazgatója. Az előadásból kiderül, hol vannak, hova mennek és mit csinálnak majd egész nyáron és ősszel. Hogy terveznek? Mikor mire, hogyan figyelnek? Továbbra is a tévé és a többi képernyő uralják majd a szabadidejüket? Mire szeretnének költeni? Egyáltalán hogyan állnak a költéshez? Lassul náluk a fogyasztási igény? De választ kapunk arra is, hogy állnak a pénztárcájuk nyitogatásával.

A pandémia fundamentálisan hatott a közönségre, a hirdetőkre és a médiumokra is. Legalábbis ez a közkeletű vélekedés. De tényleg így van? Mi van most, és ki milyen állapotban van? Ami még lehet, hogy ennél is érdekesebb: vajon ki milyen számban, miként és miért lesz majd a jövőben is? Ezekre a kérdésekre kereste a választ Perjés Tamás a hazai és nemzetközi közönségmérési, reklámköltési és Target Group Index (TGI) adatok felhasználásával.

Szó volt arról, hogy a pandémia miként hatott a fogyasztók szokásaira, a kereskedelemre, a különböző platformok, a televízió, a print, online hogyan reagál erre, mit látnak most, egy adott jelenlegi helyzetképet felvázolva és hogy mit sejtenek a közeljövőben. Az egy év karanténra vonatkozóan a Nielsen is készített nézettségi vizsgálatot az OTT és tévés tartalom összevetésében. A beszédes számokat Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés ügyvezető igazgatója mutatja be:

Hantosi Bálint és Ambruszter Géza közös előadásában az adatvetítés és adatvezérlés témákat járták körbe. Többek között bejelentették azt is, hogy Gemius és a Scores Group mobilpanelmérést vezet be Magyarországon hivatalosan.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Szilágyi Katalin

A digitalhungary.hu szerkesztője és újságírója, rendszeresen ír a Business Class Magazin kulturális, startup és gasztronómia rovatába. Korábban jelentek meg cikkei különböző szakmai lapokban: …