Az Ogilvy szerint az amerikai indiánokhoz hasonló törzsi szervezetté bontható az internet-lakók többsége. Egyre fontosabb, hogy jól ismerjük ezeket a rendszereket, hiszen a különböző "törzsek" szokásait felderítve hasznos információk tömegéhez juthatunk.
A digitális törzsek alapvetően egyértelműen célcsoportként kezelhetők, hiszen az érdeklődési kör, a vásárlási szokások, az életkor alapján is hasonló kisközösségekről van szó.
Ezek a közösségek rendeződhetnek egy brand köré is, az Apple, az Android rajongók egyfajta kemény magként értelmezhetők, hangadóként, véleményvezérkent is gondolhatunk rájuk.
A "digitális törzs" avagy Digital Tribe jelenségnek a The Guardian külön rovatot szentelt, amelyben folyamatosan jelennek meg anyagok a témában.
Az Y generáció különösen érintett a témában, hiszen a nagy közösségi oldalakon saját érdeklődési körüket jól deklaráló kis közösségeket hoznak létre, amelyeken belül aktív közösségi életet élnek.
A digitális világ ezen jelensége, könnyen értelmezhető a.csoport pszichológia eszközeivel, a közösségi médiát a világgal azonosítók többsége egyfajta ősi késztetésnek a virtuális másolatát hozza létre. Az ember közösség igénye bárhogy is valósul meg, könnyen értelmezhető formákat vesz fel, hogy a hasonló érdeklődésűek a mintázatot felismerve csatlakozhassanak.
A marketingeseknek ezen közösségek megszólításához kicsit pszichológussá kell várniuk, hogy értsék egy ilyen közösség szabályait, mozgatórugóit.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!