Te jól használod a hashtageket?

Te jól használod a hashtageket?
A hashtag mára egy szuper üzleti potenciállal bíró ″kódrendszerré″ vált, érdemes egy kicsit megnézni, miről is van szó.

Az elmúlt 10 évben szinte az összes közösségi platformon elterjedt a hashtagek használata, amely azonban napjainkra megváltozott és a jópofa jelölésből mára egy kiváló üzleti potenciállal rendelkező „kódrendszerré” fejlődött - hívja fel a figyelmet a Be Social szakmai blogja.

Miért értékelődött fel a #hashtag?

Az Instagram egyik leginnovatívabb fejlesztésének számít, hogy bevezette a hashtagek követésének lehetőségét a platformon. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók feliratkozhatnak a kedvelt témáikra. (vagy akár meg is jelölhetik azt nem kívánatos tartalomnak)

Mint írják, az Instagram a fejlesztéssel duplán jól járt, hiszen egyrészt felhasználóbaráttá tette az alkalmazást, hiszen algoritmusa a hashtagek figyelembevételével sokkal egyszerűbben tud a júzereknek releváns tartalmakat kínálni, másrészt egyszerűbb és átlátható célzást biztosít neked a platformon.

Túl időigényes? Csak kezdetben…
Habár a hashtagek kiválasztása és beillesztése az első alkalommal időigényesnek tűnhet számodra, érdemes rászánnod az időt, hiszen egy jól megtervezett hashtag stratégia nagy mértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy sikeres legyél Instagramon. Lehetőséged van ezenkívül hashtag listák mentésére is, amelyeket később egyszerűen beilleszthetsz a posztjaidba.

#hashtag kiválasztása

Kulcsfontosságú feladat a releváns hashtagek felkutatása, kiválasztása és a működőképes hashtag stratégia megválasztása. Íme néhány gyakorlati tipp, amely segíthet neked ebben: Kerüld a hatásvadászatot: Felejtsd el az ún. „gimmicky” hashtag használatát. Feltűnő, jól cseng, látványos, humoros, de ha komoly terveid vannak az Instagramon, akkor egy #likeforlike típusú megközelítés nem illik bele a hashtag stratégiádba.

Ne használj túl kedvelt hashtaget: Válassz olyan hashtaget, amelyet maximum 1.000.000 alkalommal használtak, e felett ugyanis az már elavultnak számíthat.

Törekedj az egyediségre:
Hozd létre a saját hashtagedet és használd fel a kommunikációd során minél több alkalommal. Rövid, frappáns megoldást keress, amely lehetőleg leírja a céged filozófiáját vagy kiemeli szolgáltatásod és termékeid kedvező tulajdonságát.

Illessz be közösségi hashtageket: Használd olyan közösségek ismert hashtagét, amit meg akarsz célozni a posztjaiddal.

Ügyelj a nyelvi célzásra:
Habár a hashtagek segítségével nyelvterületre is célozhatsz, csak különleges esetekben érdemes kizárólag magyar nyelvű hashtageket használnod. Az Instagram felhasználóinak jelentős része ugyanis képes az angol nyelvű kommunikációra.

Mennyi hashtaget érdemes használni? Erre a kérdésre itt a válasz.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!