Tavaszi SALE vizet áraszt! Év eleji kampányötletek

Tavaszi SALE vizet áraszt! Év eleji kampányötletek
Évente csak egyszer van karácsony, és a Valentin-nap is elmúlt, a kampányötletek azonban egész évben kellenek ahhoz, hogy ne legyél kiszolgáltatva az alkalmi akcióknak. Mondunk párat. A Langmár Kommunikáció cikke a digitalhungary.hu-n.

Bátran lenyúlhatod: kampányötletek a tavaszi szezonra

Tisztázzuk: mindegy, hogy tél vagy nyár, uborkaszezon csak annak van, aki nem foglalkozik rendszeresen üzleti kommunikációjával. Ha kreatív vagy, akkor nem kell alárendelned magadat a naptár piros betűinek.

Ha pedig nem egy nagy eseményre összpontosul a kampány, mint pl. a karácsony vagy a fekete péntek, akkor inkább maratoni futásra érdemes berendezkedned, mint sprintre. Építs olyan kampányra, ami egészen húsvétig kitart, lehetőleg hetente változó díjakkal, ötletmozzanatokkal!

1. Rendezz tavaszi fotók versenyét! Ha nem idegen számodra a közösségi média, építhetsz egy marketingtervet arra, hogy megversenyezteted a mindenki által amúgy is előszeretettel és nagyüzemi mennyiségben gyártott tavaszi fotókat. Kinek hogy néz ki például a virágzó kertje, már ha van neki, és vajon kié a legszebb?

A Facebookot egyenesen arra találták ki, hogy a követőideit aktivizáló versenyeket rendezz az oldaladon. Hadd tippeljék meg, hány gumicukor van a befőttesüvegben, vagy mondják el azt, hogy számukra mit jelent az Anyák Napja.

2. Tarts tavaszi nagytakarítást! A frisseség és a megújulás hangulatát hozza, nem pedig a tukmálós eladásét, ha a tavasz hangulatával és a nem csupán a háziasszonyok által ismert fogalommal kötöd össze az idei „raktárkisöprést”.

A tavaszi megújulás témáját mindenképpen érdemes kihasználnod; akár prózaibban nyúlsz hozzá, mint a fenti takarítós ötletben, akár olyan magasabb röptű kampányötletek közül választasz, amik a weboldalad legalább részleges megújulására, valamilyen új termékedre, szolgáltatásodra vagy más, apróbb újdonságra építenek. Ezek a megoldások is kitűnően hozzák a hangulatot, ami amúgy is a levegőben lesz, és jó hátszelet kapnak tőle.

3. Kösd az árat a hőmérséklethez! Mi tavaly nyáron dobtunk össze egyik ügyfelünknek sikeres „hőfok akciót”. Ahány fokot a kapmányzáró napon délben a hőmérő mutatott náluk a teraszon, akkora kedvezményre számíthattak ügyfeleik.

Most, hogy végre kicsit melegszik az idő, te is kihasználhatod ennek az ötletnek a fő előnyét. Mégpedig azt, hogy összeköti a márkádat a javuló időjárásnak való drukkolás pozitív érzésével, és rajtad tartja a figyelmet a kampány időszakában.

4. Ne feledkezz meg az ünnepi alkalmakról! Az Anyák Napjához (idén május 13.) vezető héten egy szál virággal tisztelheted meg a cégeddel kapcsolatba kerülő hölgyeket, akikről biztosan tudod, hogy van gyermekük, és az ügyfeleid lojalitását erősíti az is, ha köszöntő vagy köszönetet mondó képeslapot, ajándékot küldesz nekik. Később, a nyár elején, június harmadik vasárnapján cserében majd az apák szívét dobogtathatod meg.

5. A húsvét nyilvánvaló alkalom lesz a kampányolásra, de környezettudatos, vállalható vállalkozásként megemlékezhetsz még a tavasz folyamán a Föld napjáról (április 22.) is. Sok cég rendez jótékony célú maratont, de ebből az alkalomból stílszerű volna, és jó PR-t jelentene egy nagy, közös takarítás vagy faültető szponzorálása a környékeden.

6. Teremts hagyományt! A „kitalált hagyomány” fogalmát a társadalomtudósok szokták használni arra a jelenségre, hogy az emberek folyamatosan, korunkban is új ünnepeket hoznak létre, többek közt azért, hogy megerősítsék az egymás közti kötelékeiket. Találj ki te is egy egyet! Milyen lenne például a „Tavaszi Függőágyak Napja”, ügyélbulival a szabad levegőn, vagy egy „Tavaszi Koktélnap”, amire meghívhatod őket? Hozd össze az embereket, mert erre (is) való a tavasz!

7. „Akit nem tudsz legyőzni, azt támogasd!” Legalábbis így tartja a gyakorlatias angol mondás. Hogy a szabadtéri rendezvényeknél maradjunk, lassacskán ezek is beindulnak, sok esetben nagyobb büdzsével és felhajtással, mint amire egyedül képes vagy hajlandó lennék.

De nem kell irigykednek akkor sem, ha mások nagyobb marketingköltségvetéssel dolgoznak. Tudod mit? Inkább csatlakozz hozzájuk! Nyomtathatsz a saját logóddal egy ajándéknaptárat a környékbeli rendezvényekről, vagy betársulhatsz egyéb módokon, pl. jegyajándékkal, kiegészítő szolgáltatásokkal. A közönség ilyen esetben máris ott van, és neked csupán oda kell menned hozzá.

+1 tipp. Ha már a szerelem a levegőben van, Te is kereshetnél magadnak (stratégiai) partnert a tavaszra: más területen működő vagy akár versenytárs céget is. Együtt nagyobb szabású nyári rendezvényt tudtok szervezni, pl. szabadtéri kincskeresést vagy egyéb játékokat, amivel programot, élményt ajándékoznak az „előbb én adok, hogy kapjak” örökzöld marketingelv alapján.

Szép tavaszi napokat, és sok sikert a kapmányötletek alkalmazásához!

A Langmár Kommunikáció Csapata

langmar.hu

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!