Az internet népe nem könyörületes a röhejes cégekkel szemben. A jól elsütött üzenetekre jól reagál, az amatőrködést viszont meglehetősen rosszul bírja. A céges kommunikáció egyik legnagyobb buktatója a spam, a hírlevél vagy a reklám üzenet.
Ezeket a felhasználó releváns esetben nem gondolja bántónak, sőt talán még az őt érdeklő témákat be is fogadja akkor is, ha kéretlenül érkeztek. (Ezen sokat vitatkoznak a szakértők, hogy hol a határ.)
A hírlevelek többsége egyébként amúgy is egy másodpercet él meg a felhasználók többségénél, de legalább azt az egy másodpercet érdemes érteékes tartalommal kitölteni.
A jó példa mindenképpen az, amikor jól felépített tartalommal, akár el is olvasható érdekes információ érkezik, tematikusan jól felépített tálalásban. A másik az akciók és "jó árasított" termékekről szóló anyagok nem túl sűrűn bombázva vele a felhasználót.
A rossz példa, amikor a hírlevél unalmas, irreleváns a benne szereplő információ és még csak nem is vagyok a célközönség. Ekkor eléggé bosszankodom. Egy marketng tanácsadó ne ajánljon nekem női szépség csomagot, mert azt fogom érezni, hogy csak egy adat vagyok a névlistában.
Még rosszabb, hogy ha tisztelt... megszólítással érkezik hasonló, mert akkor biztosan tudom, hogy csak egy adat vagyok a listán.
Feltalálták a targettálást és egyre inkább terjed a mikro targettálás. Ha nem csak ki akarod vágni az információt, érdemes kicsit jobban megszűrni a célközönséget. Ez egyrészt hatékonyabban közvetíti az üzenetet, nagyobb lesz a konverzió és a felhasználó sem lesz ideges.
Más esetben csak azt tudom javasolni, hogy értelemtlen és felesleges hírleveleket ne küldjön senki, mert pillanatok alatt landol a Facebookon az üzenetküldő mémbe illő tévedése. A cég pedig nem lesz előrébb attól, hogy rajta röhög az egész internetes közösség.
Meg is mutatnám a profilom, hogy ennek megfelően kapjak legközelebb reklámokat.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!