Szívás a reklám

Szívás a reklám
Scott Galloway, a New York University Stern School of Business marketingprofesszora az Adweek NexTech 2020 virtuális konferenciáján tartott félórás előadást a baljós hangulatú A korona négy lovasa címen, amelynek az alábbiak a kulcsmegállapításai.

Galloway szerint nem titok, hogy a médiaipar komoly bajban van, ahogy a reklámbüdzsék egyre csökkennek (legalábbis nem a tradicionális médiában lesznek elköltve – a szerk.). Akik túlélnek, egyre inkább a prémium előfizetéses modellek felé fognak fordulni. „A New York Times túl fogja élni, mert bevételük kétharmada előfizetésekből jön. A visszatérő bevétel a lényeg. A reklám szívás, erre már rádöbbentünk, bár szeretünk úgy tenni, mintha ez nem lenne igaz. Mindenki, akinek van pénze (mármint a kiadóknak – a szerk.), elfordul ettől a modelltől" – mondta - írja a Kreatív Online.

Feldarabolni!

A professzor véleménye szerint a Facebookot és a Google-t fel kell darabolni, mivel a következő években a médiavállalatok 10-20 százaléka csődbe fog menni. „Azt fogjuk látni, hogy a Facebook és a Google fogja irányítani a digitális reklámpiac 80 százalékát. Ezeket a cégeket szét kell szedni, mert a hatalom korrupttá tesz".

Az Apple legnagyobb teljesítménye a disztribúciós rendszere

Galloway szerint az Apple nem az iPhone-nal durrantotta a legnagyobbat, hanem azzal, hogy létrehozta az Apple-termékek szentélyeit, az iStore-okat. „A direkt disztribúció átvette a márka felett az irányítást, és egyfajta glóriát von az iPhone köré, miközben valószínűeg gyengébb termék, mint a Samsung Galaxy".

Az Amazon lesz a világ legnagyobb egészségügyi vállalata

Galloway véleménye szerint 10 éven belül az Amazon lesz a világ vezető egészségügyi cége, hiszen egyre több fogyasztóról tud szinte mindent: hogy mit eszik, milyen betegségei vannak, mekkora a testtömeg-indexe, hogy monogám kapcsolatban állsz-e stb.

A teljes cikk itt olvasható...

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!