A MarketingProfs felmérésekre alapozva készítette el azt az infografikát, amelyben az e-mail marketingről alkotott téves elképzeléseket próbálja helyére tenni. Az egészen bizonyosnak látszik, hogy a felhasználók még akkor sem szeretnek túl sok levelet kapni, ha az megbízható brandektől származik. A spam határa tehát nem a kéretlenségben fogható meg, hanem a túlzott mennyiségben és a felesleges információtartalomban.
Az megint legendának latszik, hogy pontosan mikor is "kell" kiküldenünk a leveleket. Erre a felmérések azt mutatják, hogy a felhasználók még napok múlva is bontogatják a leveleinket.
A leveleink hatására napon belül csak 21 százalék vásárló aktivizálható, míg a kiküldés után két héttel 30 százalék feletti konverzió mutatható ki.
A kiküldött levelek gíakorisága sem zavarja a felhasználókat, ha a tartalom érdekli őket. A spamfaktor így egyértelműen a rosszul választott célközönségben és a reklámozott terméktől függ.
A rövid e-mail tárgy vonzóbb, legalábbis eddig ezt gondolták a marketingguruk. Ez szintén megdőlt egy kutatásban. A felhasználók többsége itt is az érthető üzenet mellett foglalt állást, tehát ha kapunk egy reklám levelet, elvárjuk tőle, hogy érdekes dolgot ígérjen.
A spam és reklámlevelek sokaságát vizsgáló szakemberek által megdöntött mítoszok az alábbi infógrafikában összegzett adatai tanulságosak lehetnek azoknak, akik rendszeresen küldenek üzeneteket felhasználóiknak.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!