
A maratoni táv sikeres teljesítése egy hosszú, kemény és izgalmas felkészülést igényel, ami nagy elkötelezettséget és kitartást kíván a sportolók részéről. Nincs ez másképp a digitális marketing esetében sem, ahol a tervezéstől a megvalósításig következetesnek kell maradnunk a siker érdekében - írja a marketingmorzsak.hu.
A fenti analógiát követve olykor az jelenti a legnagyobb problémát, hogy a legtöbb “marketinges” felkészülés nélkül kívánja lefutni a maratoni távot. Nem rendelkeznek sem átfogó stratégiával, marketingtervvel, sem elég tapasztalattal ahhoz, hogy jól teljesíthessenek a megmérettetésen.
A siker titka:
Tűzz ki reális célokat! Amikor megtervezed, hogy pontosan hová tartasz és azt milyen eszközökkel szeretnéd elérni, gondolkodj reális célokban. Ha ugyanis túlvállalod magad, akkor könnyen csalódás érhet a jövőben.
Képezd magad! Olvass releváns blogokat, interjúkat és járj el lehetőségedhez mérten minél több szakmai rendezvényre. Itt rengeteg érdekes szakembert is megismerhetsz.
Légy türelmes! A digitális marketing a hosszú távú tapasztalatszerzésről szól. Teszteld az ötleteidet és készíts megállapításaidból feljegyzéseket, amiket később is visszaolvashatsz. (Ne akard rögtön megdönteni a maratoni táv rekordját!)
Csináld szívvel-lélekkel! A digitális marketinget csak szenvedéllyel érdemes csinálni. Ha tartalmaidon közöny vagy sablonosság lesz érezhető, akkor azonnali “büntetésre” számíthatsz a rajongóktól és a potenciális érdeklődőktől.
Mérd a teljesítményedet! Határozd meg pontosan, hogy az egyes tartalmakkal mit szeretnél elérni. Ha nem éred el a célt, akkor járj utána, hogy miért nem sikerült. Ha pedig túlteljesíted azt, akkor is készíts az okokról feljegyzést. A tapasztalataidat így felhasználhatod majd a következő kampányban is.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!