Reklámpiac: Sokan számítanak a bevételek visszaesésére

Reklámpiac: Sokan számítanak a bevételek visszaesésére
Egy felmérés szerint az ügynökségek fele gondolja úgy, hogy csökkenni fog a profitja idén.

Az Ad World Masters nevű, ügynökségeket mesterséges intelligencia segítségével rangsoroló szervezet 200 ügynökégi vezetőt interjúvolt meg 55 országból, amely alapján a reklámpiac várakozásait vázolták fel – számol be róla a Kreatív Online. Mint írják, az ügynökségek 57 százaléka gondolja azt, hogy csökkenni fog a bevétele 2019-hez képest, viszont a megkérdezettek fele úgy gondolja, néhány hónap alatt talpra tudnak állni. 40 százalékuk gondolja azt, hogy a nagy, hálózatos ügynökségek egy része csődbe fog menni, és hogy a helyükön támadt űrt a kisebb shopok tölthetik ki.

A megkérdezettek 58 százaléka közvetlenül a koronavírust (feltételezhetően a kijárási tilalmat, határzárakat stb.), míg 23 százalék annak gazdasági hatásait és az elmúlt években visszamenő marketingtranszformációs folyamatokat együttesen okolta a visszaesésért. A kutatásban részt vevők 35 százaléka szerint várható az ügynökségi díjak csökkenése 2020-21 során.

A leépítéseket tekintve: 47 százalék mondta azt, hogy nem tervez leépítést, 11 százalék pedig azt, hogy ez valószínűleg nem fog megtörténni. 12 százalék szerint valószínű, és mindössze 4 százalék szerint elkerülhetetlen ez a lépés.

A teljes cikk itt olvasható.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!