Az IPG ügynökségi holdinghoz tartozó Magna Global médiaügynökségi csoport szerint a digitális reklámköltés 2017-ben 209 milliárd dollárt tett ki (tesz, fog kitenni), ami a teljes reklámtorta 41 százalékát jelenti - írja a kreativ.hu. Tévében a hirdetők viszont mindösszesen csak 178 milliárd dollárt költöttek (35 százalék). A digitális költés tehát, a világ fennállása során először, meghaladta a tévés költés mértékét.
A trónfosztás nem abból következik, hogy a tévére fordított büdzsék csökkennek, hanem abból, hogy elképesztő ütemben nő a digitális költés. A Magna szerint 2018-ban a digitális költés 13 százalékkal 237 milliárd dollárra fog nőni, myg a tévés büdzsék csak 2,5 százlaékkal fognak növekedni (183 milliárdra), ráadásul az olimpia és az amerikai félidős választások eleve megdobják ezt a számot. A Magna szerint 2020-ra a reklámtorta felét a digitális reklámköltés foglalja majd el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!