Perszonalizáció: barát vagy ellenség?

Perszonalizáció: barát vagy ellenség?
A vállalatok kihívásnak érzik az egyéni fogyasztói igényeknek való megfelelést, ennek megfelelően igyekeznek felkészülni az új hullámokra. Jól felfogott érdekük, hiszen a ragaszkodás a ″régihez″ negatív hatással van a profitra is.

Az Oracle bemutatta "The Era I Enterprise: Ready for Anything" című tanulmányát, amelynek keretében 10 iparágból 300 vállalatvezetőt kérdezett meg arról, hogyan készülnek fel a szervezetek a megváltozott fogyasztói igényekre. Manapság egyre komolyabb igényként, sőt elvárásként jelenik meg, hogy a fogyasztók saját szokásaiknak megfelelően jussanak hozzá a termékekhez és szolgáltatásokhoz, legyen szó üzleti ügyek lebonyolításáról, kommunikációról, munkáról vagy a szabadidő eltöltéséről. A jelentés szerint a szervezetek többsége foglalkozik a változással: a válaszadók 84%-a érzékelte az egyedi felhasználói igények megjelenését, 70%-a a munkavállalók körében is találkozott a jelenséggel, azonban csak 20%-uk adna saját vállalatának „A” – vagyis kiváló minősítést az ilyen típusú szolgáltatások nyújtására.

Versenyépesség helyett
A válaszadók közel kétharmada – többek között a kommunikációs, oktatási és kutatási, mérnöki és építőipari, pénzügyi, egészségügyi, vendéglátó ipari, közszféra, valamint a kiskereskedelmi szektor képviselői – úgy vélik, hogy a váltás nagy kihívást jelent a versenyképességük szempontjából. A szervezetek becslése szerint, ha sikeresen tudnának személyre szabott megoldásokat biztosítani ügyfeleik és munkavallóik számára, az további 18 százalékos éves bevétel-növekedést eredményezne.

Fontosak az informatikai beruházások
Az Era I (Era I - Age of the Individual), azaz az egyének korszakában szükséges rugalmasság megteremtésében a válaszadók szinte mindegyike (97%) az informatikai beruházások fontosságát emelte ki, amelyek köre az üzleti információs megoldásoktól, a felhasználói élményeket biztosító megoldásokon át, az iparág-specifikus alkalmazásokig terjed. Ezek a beruházások fontos szerepet játszanak a vállalatok azon képességeiben, hogy személyre szabott felhasználói és munkavállalói élményeket kínálhassanak. Továbbá 81 százalék szerint kapcsolat van a felhő alapú informatikai megoldások, és a személyre szabott megoldások nyújtásának képessége között.

A menedzserek szerint a perszonalizáció jelentősen megnöveli az ügyfelek és munkavállalók megtartásának arányát. A szervezetek szerint a munkavállalói elégedettség 94 százalékkal növelhető a személyre szabott élmények, és a munkavégzést megkönnyítő rugalmas, és iparág-specifikus alkalmazások segítségével.

Rugalmas vs. merev
A rugalmasság kulcsfontosságú az üzletmenet szempontjából, és ezt a tanulmány eredményei is kimutatták: azok a szervezetek, akik több mint 10 százalékkal növelték bevételeiket a tavalyi évben, jelentős előnyben vannak a személyre szabott megoldások biztosításában. Az Era I vezetőinek 49 százaléka reagál a felhasználói visszajelzésekre (szemben a hagyományos vezetők 18 százalékával), illetve 38 százalékuk hatékonyan reagál a megváltozott piaci körülményekre (a hagyományos vezetők körében ez az arány csak 10 százalék).

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!