A kezdeményezők úgy tapasztalják, vannak, akik szeretnék kihasználni, saját üzeneteik felhangosításának eszközeként kezelni a pápalátogatást, sőt magát a katolikus egyházfőt is. Ő azonban nem politikai és egyéb érdekek miatt érkezik április utolsó hétvégéjén Magyarországra, hanem lelkipásztori céllal jön, és nem egy belterjes körhöz, hanem az egész nemzethez kíván szólni, minden magyar emberrel szívesen találkozna.
"A kampányunk a #pontifex nevet viseli, amely egy létező, mások által is használt internetes kifejezés. Azt szeretnénk szimbolizálni vele, hogy Ferenc pápa üzenetei már eddig is elérhetők voltak világszerte, noha idehaza valamiért kevésbé ismerjük a nagyon is fontos, nem csupán a katolikus egyház tagjainak szóló gondolatait. A pontifex latin szó, amely egyszerre utal a mindenkori pápára, egyben azt is jelent: hídépítő. Öt olyan témát választottunk ki egy-egy pápai idézettel megtámogatva, amelyek kapcsán nagyon fontos szerintünk hidat építeni a különböző társadalmi csoportok, akár véleménybuborékok között is. Háborús agresszió, populizmus, homoszexualitás, médiamanipuláció és az egyház valódi küldetése – ezek képezik a #pontifex kampány gerincét. Bárki, aki találkozik ezekkel a pápai üzenetekkel, elgondolkodhat rajtuk, kapcsolódhat hozzájuk, akár vitatkozhat is velük. A lényeg, hogy ne csak egy fehér reverendás öregurat lássunk a hozzánk látogató Ferenc pápában, hanem olyan személyt, aki inspirál, utat mutat, nagyon is markánsan kifejezi az álláspontját társadalmi kérdésekben" – hangsúlyozta Hodász András, a Szemlélek munkatársa.
Óriásplakátok és Citylight poszterek mellett az egyhetes kampány fő felülete az internet,
ahol a közösségi média mellett több hírportálon is olvashatnak pápai üzeneteket
ezekben a napokban az érdeklődők, de televíziós és rádiós megjelenések is kísérik a
kezdeményezést. A Szemlélek felületén április 24-28. között külön cikkekben mutatják be
Ferenc pápának az öt témát érintő eddigi megszólalásait. Olyan médiapartnerek is
segítik a kampány üzeneteinek célba jutását, mint a Media1, a Magyar Hang.
"A kilencedik éve működő Szemlélek alkotói közösségének egyik legfőbb tapasztalata,
hogy a templomjáró, vallásos embereken kívül is rengetegen érdeklődnek a hitéleti
témák, a morális kérdések és válaszok iránt. Az a célunk ezzel a kampánnyal, hogy
segítsünk túllépni a belterjes vallási kommunikáción, és az utcákon, köztereken, a
közbeszéd számos terepén is hallhatóvá, befogadhatóvá tegyük Ferenc pápa nagyon
fontos üzeneteit. Hálásak vagyunk, hogy eljön hozzánk, meggyőződésünk, hogy tényleg
Isten hozza, vezeti őt most Magyarországra. Köszönjük, hogy ismert egészségi állapota
ellenére is szeretettel vállalta ezt az utazást" – mondta Sáhó Eszter, a Szemlélek
tartalommenedzsere.
A kampány részleteiről a szemlelek.net/pontifex oldalon lehet tájékozódni.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!