Organikus elérés: neked is betett a Facebook?

Organikus elérés: neked is betett a Facebook?
Az elmúlt hónapokban több olyan változást vezetett be a Facebook organikus elérését illetően, amelyek sok cég marketingjére negatív hatással lehettek.

Az alábbiakban a socialmediaexaminer.com Mari Smith Facebook tanácsadóval készült interjújának összefoglalóját olvashatjátok, melyben arra keressük a választ, hogy hogy lehet a változások ellenére is a kihozni a maximumot a Facebook organikus eléréseinkből. A cikk végén az eredeti interjú hanganyagának linjke is megtalálható azok számára, akik szeretnék teljes terjedelmében meghallgatni - írja a kosarertek.hu.

Mari hűséges marketinges követőtáborának visszajelzései alapján azt mondja, sok marketinges egyfajta szeretet-gyűlölet kapcsolatban a Facebookkal, és bár ő maga szakértőnek számít, meg tudja érteni ezeket az ellentmondásos érzéseket a Facebook app családdal szemben.

A Facebook marketingnek vannak borzasztóan frusztráló területei. Sok a korábban jól bevált stratégiák közül már nem működik – egy közülük az organikus elérés például – és az algoritmus változtatásának gyakorisága is idegőrlő a vállalkozások számára. Ennek ellenére azonban a Facebook még mindig a fő csatorna sok marketinges számára.

Az interjúkészítő megjegyzi, hogy bár a közelmúltban kirobbant adatvédelmi botrányokat követően sok felhasználó úgy nyilatkozott, hogy nem látogatná napi szinten a Facebookot, ha a munkája nem követelné meg, azonban azt is hozzáteszik, hogy teljesen azért nem tudnának elszakadni a platformtól. Mari is egyetért azzal, hogy a Facebook olyan a felhasználók számára, mint a szirének éneke.

A Facebook nem csak a különböző típusú tartalmak priorizálási sorrendjét, hanem az algoritmusát is előszeretettel változtatja. Ezeken felül azonban egy sokkal fontosabb témában is változást eszközöltek a közelmúltban:

A Facebook missziója mindig is az volt, hogy összekösse egymással a világot. De most hirtelen úgy döntöttek, hogy ezt is megváltoztatják, és az új missziójuk már az, hogy a közösségépítésben segítsenek a felhasználóknak, és ezáltal közelebb kerülhessenek egymáshoz a világ lakói.

Például Facebook Communities Summit elnevezéssel közösségépítő konferenciákat szerveznek, ahová jelentős Facebook csoportok adminjai közül választják ki a résztvevőket. Mari szerint ez annak a jele, hogy a Facebook azon dolgozik, hogy a Csoportok (Facebook Groups) termékét minél üzleti felhasználó barátabbá tegye. Mari megemlít olyan új bevételszerzési funkciókat is, mint a feliratkozói csoportok, amellyel a Facebook szintén az üzleti felhasználóknak szeretne kedvezni. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!