Nyertesei vagy vesztesei az influenszerek a világjárványnak?

Nyertesei vagy vesztesei az influenszerek a világjárványnak?
A koronavírus-járvány befolyással volt a fogyasztói szokásainkra is, ami pedig komoly hatással volt az utóbbi évek sláger-megoldására, az influenszerekkel történő reklámozásra.

Bár az elmúlt hetek – többnyire – otthonunkból történő munkavégzésének köszönhetően az átlagosnál is többet töltöttünk a különböző közösségi média oldalakon, aminek okán szép számmal nőtt egyes influenszerek követőinek száma, azon cégek, márkák, akik kommunikációs stratégiájuk egyik fő elemének tekintették a velük történő reklámozást, bizony, átgondolták a közös projektjeiket. De mekkora mértékben esett vissza a magyar piacon a márkák influenszerekkel való együttműködésének mértéke, és vajon mit gondolnak a legnagyobb magyar influenszer marketing ügynökségek vezetői a siker titkáról? Ezeket a kérdéseket boncolgatja a mediapiac.com cikke.

Amint a lapnak azt több szakértő is kiemelte, a jelenlegi időszak több szempontból kiemelten fontos a márkáknak. Egyrészt úgy szükséges megtartaniuk, esetleg növelniük a fogyasztói bázisuk számát, hogy képesek legyenek szembenézni a kihívással, miszerint az influenszerek csak igen ritka esetben hirdetnek alapvető szükségleteket kielégítő termékeket, köztük alapvető élelmiszereket, a világjárvány hatására viszont a fogyasztók szinte elsők között hozták meg a döntést, hogy legalábbis egy időre, de mindenről lemondanak, ami nem ebbe a kategóriába tartozik.

Át kell gondolni a kommunikációs stratégiákat
Ennek némiképpen ellentmond, Stacy DeBroff véleménye, amelyet a Women's Wear Daily internetes oldalon tettek közzé. Az amerikai Influence Central influenszer ügynökség alapító-vezérigazgatója szerint a véleményvezérek lehetnek az erősen visszavágott marketing költségvetések nyertesei, mert ők azok, akik a megváltozott vásárlási szokások idején is képesek összekötni az adott márkát a fogyasztókkal. A szakember véleménye az, hogy lényegesen át kell gondolni a kommunikációs stratégiákat úgy, hogy abban az influenszerek egyfajta „hangszóró-szerepet” töltsenek be. „A márkáknak tisztelniük kell most a vásárlókat, hogy ők is tiszteljék azokat” – fogalmaz Stacy DeBroff.

A világ számos üzleti lapja foglalkozott a témával, amelyekből kiderült, hogy egyrészt globális jelenségről beszélünk, ugyanis a fizetett hirdetések száma mindenhol csökkent, másrészt sorra jelentették be azon események lemondását, amelyekre előtte rendszeresen hívtak influenszereket, és bizony, nem minden esetben jelent megoldást a csak az otthonról történő bejelentkezés. Viszont a jelenlétüket sem nagyon pihentethetik, hisz abban a pillanatban, hogy valaki elhanyagolja a közösségi média csatornáit, azt az adott médium algoritmusa kedvezőtlen helyzetbe hozza.

A teljes cikket itt olvashatja.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!