
A közösségi média tudatos használata az egyik leghasznosabb eszköz lehet a karriered építésében. Feltéve persze, ha tudod megfelelően használni! A felhasználók zöme ugyanis kizárólag annyit tesz, hogy nyilvánossá teszi önéletrajzát a LinkedInen, majd főnökére optimalizálja érdeklődési körét a legtöbb közösségi csatornán és bőszen lájkolja a vezetők posztjait, megosztásait, fényképeit.
Az igazán profi munkát viszont az jelenti, ha a munkavállaló képes professzionális saját márkát építeni, amely akkor is fennmarad, ha esetleg állást vált - írja a marketingmorzsak.hu.
Íme 4 egyszerű lépés:
Azonosíts egy piaci rést: Keress egy olyan területet, amelynek te lehetsz a szakértője a jövőben! Fókuszálj erre a témára minél erősebben és kezdj el edukatív tartalmakat gyártani. Minden aktuális témát igyekezz ezen keresztül megközelíteni és bemutatni.
Használj tartalmi naptárat: Bármilyen jó tartalmakat gyártasz, csak akkor lesz igazi rajongói közönséged, ha azokat rendszeresen teszed közzé a különböző felületeken. Készíts egy tartalmi naptárat és ragaszkodj hozzá konzekvensen! Ha más cikkeit osztod meg, akkor írj hozzá néhány sort a saját témád figyelembevételével.
Hirdess: A közösségi média organikus elérése nagyon alacsony. Ahhoz, hogy elérj a valós célközönségedhez muszáj lesz hirdetned. Nem kell nagy havi büdzsében gondolkodnod, hiszen egy étteremben elfogyasztott vacsora árából is szép eredményeket érhetsz el a Facebook hirdetési rendszerében (ha jó a témaválasztás). Gondosan ügyelj a releváns targetálásra is!
Kommunikálj: A közösségi média lényege, hogy valódi közösségek alakuljanak ki. Válaszolj a hozzászólásokra és te is szólj hozzá más bejegyzésekhez. Akármilyen helyzet is alakuljon ki, tartsd be az illemszabályokat, ellenkező esetben a személyes márkád jóhírét kockázatatod!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!