
1. Legyen stratégiánk
Ideális esetben a marketingkommunikációs stratégiánk az online jelenlétünket és online marketingkommunikációnkat is lefedi – ha ez esetleg még nem adott, akkor ezzel kezdjük a munkát. Legyen válaszunk a kulcskérdésekre, azaz
kinek (célközönség),
hol/hogyan (csatornák),
és mit (üzenet) mondunk.
Fontos tudnunk, hogy ki a célközönségünk, ismerjük meg őket (akár szegmensekre bontva) és legyen tervünk rá, hogy hogyan fogjuk őket elérni. Tartsuk szem előtt a USP-nket (unique selling proposition) is, amikor az üzenetünket megfogalmazzuk, azaz hogy mit nyújt a termékünk/szolgálatásunk a fogyasztóknak, amivel kitűnünk a versenytársak közül. Fogalmazzuk meg, hogy milyen márkát szeretnénk felépíteni. Ha mindezeket rögzítjük és szem előtt tartjuk, akkor könnyebbé válnak majd azok a döntések, hogy például egy adott Instagram influencerrel érdemes-e együttműködni - írja a kosarertek.hu.
2. A közösségi média felületek kiválasztása
A social media platformok szinte páratlan lehetőséget kínálnak ahhoz, hogy értékes kapcsolatot építsünk a célközönségünkkel. Ugyanakkor az nem elengedhetetlen, hogy a létező összes social media felületen jelen legyünk – ha úgy érezzük, hogy a kapacitásaink végesek, akkor inkább ne aprózzuk el teljesen az erőforrásainkat, hanem válasszuk ki azokat, amik a célközönségünk elérésére a leginkább alkalmasak, amikbe valóban tudunk elég időt és energiát fektetni.
Magyarországon a Facebook jobbára alapvetésnek számít a közösségi média területén, így legalább a Facebookon valóban érdemes jelen lenni (főként ha például a Facebook shop lehetőségét is ki akarjuk használni).
3. Személyes adatok, adatkezelés
A GDPR életbe lépése óta már nem kell NAIH számot igényelnünk az adatkezeléshez, de ez persze nem azt jelenti, hogy nem kell figyelnünk az adatkezelésre, sőt – kiemelten fontos, hogy a GDPR szabályaival tisztában legyünk és betartsuk. A teljes cikk itt érhető el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!