Nem kerül képernyőre Coca-Cola reklám a pekingi téli olimpia ideje alatt

Nem kerül képernyőre Coca-Cola reklám a pekingi téli olimpia ideje alatt
A márka úgy döntött, hogy ezt a kört inkább kihagyja.

Két rangos sporteseményt is skippel idén a Coca-Cola, az egyik a Superbowl, melynek legendás félideji reklámszünetét a Covid ugyan megtépázta, de azért a márkák kezdenek visszatalálni hozzá. Az AdAge információ szerint idén, amit a kreativ.hu szemlézett, inkább a Nascar, illetve a főiskolai liga szponzorálására koncentrálnak.

Érdekes fejlemény, hogy az idei pekingi téli olimpiai játékok ideje alatt a vállalat nem sugároz majd reklámot. Megmaradnak ugyan szponzornak, és a logó látható lesz a játékok alatt, de külön tévéreklámok nem készülnek az olimpia kapcsán.

Ez különösen azért nagy szó, mert a szabálykönyv szerint csak a kiemelt szponzoroknak van joga olyan marketingaktivitáshoz az olimpia ideje alatt, mely említheti az olimpia szót, használhat a játékok alatt készült fotót, vagy bármilyen direkt utalást az olimpiára, így elég nagy ziccert hagynak ki, ugyanakkor érthető a távolságtartás is: a nemzetközi médiában egyre nagyobb hangsúly kapnak a Kínával kapcsolatos negatív hírek, melyek között szerepel például kisebbségek átnevelőtáborba zárása, vagy a totális társadalmi megfigyelőrendszer kiépítése.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!