Magyarázkodnak a McDonald's marketingesek a gyorséttermet ért kritikákkal kapcsolatban. A híres Jamie Oliver egyáltalán nem kímélte a cég hamburgereit. A csata úgy tűnik a kritikusok győzelmével zárul és a gyorsétteremlánc bejelentette, hogy megváltoztatja a recepjeit.
A negatív reklám nem minden esetben jó egy vállalkozásnak. Jelen esetben úgy látszik, hogy az egészséges ételekért kűzdő szakács szokatlan változásra bírta rá a világcéget.
A cég online tevékenységével kapcsolatban is akad itt ott kritika. Egy most készült lista szerint a 10 legpocsékabb Google+ céges oldal közé is bekerült a híres hamburger hálózat. A legviccesebb, hogy összesen 6 kép van az oldalon, némi saláta, mustár és ketcup unalmas előadásban. Ideje lenne egy kicsit felrázni a készítőket, hogy változtassanak a recepten. A 24 000 követő megérdemelné.
Persze a listán adódnak még olyan nagy és ismert nevek, mint a KFC, a Gap, a Mastercard, vagy a Amazon vagy a Discovery Channel.
Az komoly kérdés persze, hogy ez csökkenti-e ezen cégek ismertségét, vagy rontja-e a megítélésüket. Mindenesetre, itthon nem vagyok benne biztos, hogy fel tudnék sorolni 10 olyan céget, amelynek jó a Google+ oldala.
A jó tartalom marketing gyakorlatilag ma már nem áll meg a webodalak és közösségi média terén. Egyre komolyabb a verseny a médiában megjelenő hírek terültén is, a felhasználók legtöbbször a cégek megítélését a direkt vagy indirekt módon befolyásoló információkra alapozzák.
Egyre fontosabb tehát az egészséges, környezetkímélő, fenntartható, fair-trade dolgokkal kapcsolatos hírek, míg a legnagyobb botrányok a káros, egészségtelen, pazarló, környezet pusztító magatartású vállalatoknál okoznak jelentős problémákat.
A Krízis kommunikáció és a megfelelő marketing munka ezeken a problémákon ugyan enyhíthet, ideig óráig, de a cégek többségének alapvetően csak a stratégiaváltás és a korábbi bevett módszerek feladása adhat esélyt ilyen esetekben.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!