Nem bír leállni a britek ugratásával a BMW

Nem bír leállni a britek ugratásával a BMW
A vevő géntérképe alapján testreszabott egyedi autót ígér a vasárnapi brit sajtót elöntő hirdetési kampányában a német BMW autógyár – legalábbis azoknak a brit vásárlóknak, akik elfelejtettek rápillantani a naptárra.

A féloldalas hirdetések szerint a BMW legújabb találmánya a DNA Configurator – vagyis egy olyan tervezési mechanizmus, amely a vásárlójelölt DNS-mintája alapján állítja össze a vevő egyéni adottságainak leginkább megfelelő felszereltségű autót. (A fenti képen már bevallják, hogy mégsem úgy van, a lentin a nyalkodós reklám.)

Nyalni kellett az újságot

Az érdeklődőknek mindössze annyit kell tenniük, hogy megnyalják a hirdetés bal alsó sarkában feltüntetett, stilizált DNS-molekulaábrát, és a nyálmintát elviszik a BMW hozzájuk legközelebb eső genetikai tervezőközpontjába (BMW Genetic Engineering Centre).

A központ szakértői a mintából kinyert DNS-kód alapján olyan autókonfigurációt dolgoznak ki, amely a belső tér legapróbb részleteitől a vevőjelölt biológiailag meghatározott vezetési stílusához alkalmazkodó sebességváltó-áttételekig mindenben a majdani tulajdonos adottságaihoz igazodik.

Nem ez az első eset

A BMW már korábbi április 1-jéken is kínált különleges, kizárólag erre a napra „kifejlesztett”modelleket. A cég 2013-ban ezen a napon például arról tájékoztatta a brit újságolvasókat, hogy Vilmos herceg, a brit trón majdani várományosa és akkor még első - jelenleg immár harmadik – gyermekükkel várandós hitvese, Katalin hercegnő elsőszülöttjének érkezése alkalmából P.R.A.M. márkanéven vászontetős, két- vagy négykerék-meghajtású babakocsit hozott forgalomba korlátozott példányszámban a brit piacon.

A P.R.A.M. („pram” angolul: babakocsi) rövidítés feloldása Postnatal Royal Auto Mobile, vagyis szabad fordításban az újszülött világra jötte után használatos királyi önjáró volt. A hercegnői rózsaszín (Princess Pink) vagy királyi kék (Royal Blue) kivitelben kínált babajármű természetesen légkondicionált, és alapfelszereltségként kihúzható zászlórudakkal is ellátták.

A luxuskivitelű babakocsit N.A.P.P.I.E. rendszerű („nappy” angolul: pelenka) motorral szerelte fel a gyártó. Ez nem más, mint a Nanny-Assisting Petrol-Powered Injection Engine, vagyis a dajkakímélő benzinüzemű üzemanyag-befecskendezéses motor.

Beszédes szélvédő

Egy korábbi április 1-jei hirdetésében a bajor autógyár arról értesítette brit vevőit, hogy beszédes szélvédővel ellátott járműveket készül forgalmazni Nagy-Britanniában, lehetővé téve a sokoldalú kommunikációt a külvilággal. A (dátumról elfeledkező) sofőrnek csak annyi (lett volna) a dolga, hogy hangosan kimondja, amit a közlekedés többi részvevőjével tudatni szeretne, vagy amit róluk gondol, és mondandóját a szélvédőbe ágyazott mikrorészecskék azonnal jól olvashatóan, hatalmas betűkkel kiírják az üvegfelületre.

Nem ma kezdték

Az alábbi blogon megtalálja néhány korábbi vicceskedését a bajoroknak, melyek között szerepel a már fent említett üzengetős szélvédő, de volt már szó porcelánból készült járművekről és „kutyalepergetésről” is. Új-Zélandon ugyanakkor megfordították az áprilisi tréfát, ahogyan a lenti filmből is kiderül, a kuponnal tényelg lehetett ingyen BMW-t kapni.



(Forrás: MTI)

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Reklám, BMW