Nem az AI, hanem a használói jelentik az igazi kihívást a marketingesek számára

Nem az AI, hanem a használói jelentik az igazi kihívást a marketingesek számára
Aki marketingkommunikációval foglalkozik, az nem az AI-val fog versenyezni, hanem azzal a másik marketingessel, aki az AI-t használja - állította a 2023-as Internet Hungary-n tartott előadásában Vadász Illés, a Google magyarországi irodájának egyik alapító tagja.

"Egy évtizeden át minden év a mobil éve volt. Most az AI éve következik, pedig valójában már évek óta jelen van. Mi 2016-ban nyíltan kiálltunk a világ elé, és azt mondtuk, hogy AI first company leszünk. Minden termékünket az utolsó kóddarabig valamilyen formában mesterséges intelligenciával próbáljuk majd feltölteni” - szögezte le előadása elején Vadász Illés.

Erre rögtön példával is szolgált: a generatív jel szexi témává vált az elmúlt időszakban, találkozhatunk vele a Chat GPT nevében is, a rövidítés ugyanis generative pre-tained transformert jelent. Maga a kifejezés egy 2016-os Google-kutatás eredménye.

“Ez is igazolja, hogy bármi, ami most történik a világban, a mi boszorkánykonyhánkból pattant ki. A teljes keresőélményt át fogjuk alakítani, hogy a generatív irány beleépüljön a találati oldalakba, de csak ott, ahol van értelme ilyen találatokat mutatni. Ráadásul már a generált tartalomba is tudunk releváns hirdetéseket helyezni” - emelte ki a szakértő.

Más Google-termékek már ma is nagyban támaszkodnak az AI kínálta tudásra, hiszen képesek e-maileket írni, képeket generálni, de már a Googe spreadsheet is komplett projektterveket készít pusztán a kitöltött mezők és a megadott paraméterek alapján. Mindezek a termékek meg fogják könnyíteni a mindennapi életet - mondja Vadász Illés.

“15 olyan termékünk van, amit globálisan félmilliárdan, további 6 terméket pedig egyenként kétmilliárdan használják. Tudatában vagyunk a felelősségünknek, de baromi bátrak leszünk - ezt látni fogjátok a jövőben.”

Hogyan használható az AI a sikeresebb kampánymenedzsmenthez?

“A Google Ads kampány bonyolult, macerás, mondhatni pilótavizsga kell hozzá. Éppen ezért érkezik majd egy olyan kampánykészítési metódus is, ami “akár a semmiből” is képes AI-alapú kampányokat létrehozni, sőt, még hirdetésszöveget is ír menet közben. Mindent automatizál az üzleti cél eléréséhez, a targetálástól a kreatívok összerakásán át a licitálásig, hogy mennyit hajlandó éppen egy adott kattintásért vagy meg-jelenésért fizetni” - mondta Vadász Illés.

A szakértő ugyanakkor megnyugat afelől, hogy a Performance Max továbbra sem veszi el a PPC menedzserek munkáját. Az AI-t még mindig meg kell támogatni egy jól összerakott, precízen beállított keresőkampánnyal, így a kettő együtt hoz majd maximális eredményt.

Lesznek emellett olyan eszközök is, amelyek pár kattintással képesek videókat generálni, tévére vagy telefonra illeszteni a tartalmakat, vagy épp a fekvő videót állóvá alakítani, úgy, hogy a fókusz a lényegen maradjon. Ilyen módon a közeljövőben rengeteg operátori munka megspórolhatóvá válik.

“Higgyétek el, az AI használata önbizalmat fog adni. Eleinte én is kissé control freak voltam, mindent manuálisan akartam megoldani. Azután rájöttem: sokkal fontosabb dolgokkal is lehet foglalkozni, mint hogy tekergessem a potmétereket. Az AI tőletek fog tanulni, cserébe ti is tanulhattok tőle. Éppen ez a körforgás fogja hozza majd a növekedést, így sok ember munkája többet érhet majd, mint korábban” - hangsúlyozta a szakértő.

Vadász Illés szerint az AI magától nem okos, de ha a kezét megfogják, nagyon jó irányba lehet menni vele: folyamatos ügyfélkapcsolatot biztosít és végtelen mennyiségű kreatív gyártásra ad lehetőséget, így sokkal kevesebből sokkal többet lehet majd kihozni. Összességében tehát nem az AI a veszélyforrás, hanem a másik brand kampánymenedzsere, aki esetleg ügyesebben használja azt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Rónyai Júlia

Londonban végeztem nemzetközi kapcsolatok, illetve nemzetközi újságírás szakon. Szabadúszó újságíró, kreatív szövegíró és podcast műsorvezető vagyok, többek közt a Digital Hungary, a HVG és a …