2016. február 02. 16:58Marketing
Örülhetnek a reklámszakmában, hiszen egy ideje újra pörög a költések nagy szeletéért felelős autópiac. Élén persze most sem a luxusmárkák, hanem – a legfrissebb, januári adatok szerint – a Suzuki áll.
Tizenkét százalék fölé emelkedett a Suzuki piaci részesedése 2016 első hónapjában, amivel a márka ismét piacvezető Magyarországon – jelentette büszkén a cég. A Vitara továbbra is nagy sláger a vevők körében, a Swift és az S-CROSS stabilan hozza a számokat, és egyre népszerűbb az Alto utód Celerio is – tették hozzá.
A Datahouse friss adatai szerint az országban januárban fogalomba helyezett 5567 személygépkocsiból 677 volt Suzuki, ami 12,16 százalékos piacrésznek felel meg. A Suzuki ezzel az eredménnyel e hónapban a legtöbbet adott el a magyar piacon.
A sikerből az összes Magyarországon gyártott modell kivette a részét: Vitarából 476 darabot értékesítettek, a modell 28,12 százalékkal áll a SUV kategória élén. A B szegmenst a Swift vezeti 13,33 százalékos piacrésszel, és az S-CROSS-nak is sikerült előretörnie: 4,24 százalékos piacrészt könyvelhetett el januárban a C szegmens sűrű mezőnyében. Az importmodell Celerio szintén a gázra taposott, és 26,67 százalékra növelte részesedését az A szegmensben.
Az elmúlt évben egyébként a Suzuki jelentősen növelte jelenlétét a magyar személyautó-piacon, és – elsősorban a Vitara kiugró sikerének köszönhetően (2015 egészében 3733 darab kelt el belőle) – összességében 9,72 százalékos piaci részesedést ért el. Az idei januári piacelsőség a tavalyi hazai szereplés folytatása.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Marketing