Néhány trükk, hogy ne büntessen a Google

Néhány trükk, hogy ne büntessen a Google
A legjobb tartalmak sem érnek semmit a megfelelő terjesztés nélkül, a Google pedig az egyik legfontosabb terjesztési csatorna.

Mi köze a keresőoptimalizálásnak a tartalommarketinghez? Nagyon is sok! A legjobb tartalmak sem érnek semmit a megfelelő terjesztés nélkül, a Google pedig az egyik legfontosabb terjesztési csatorna. Ha jó helyen szerepelnek tartalmaid a Google keresési találatai között, félig már csatát is nyertél. A ContentPlusz vendégszerzője, Tusnádi István a SEO legújabb trendjeit mutatja be.

A 2018-as év sok változást hozott a SEO világában. Új eszközök, platformok, használati szokások jelentek meg és váltak hirtelen rendkívül népszerűvé és ezek a változások a Google-t is arra sarkallták, hogy az év során többször is változtasson az algoritmusán.

A Google működésének és változásainak megértéséhez azt kell látni, hogy egy profitorientált nagyvállalatról beszélünk, amelyik sok tekintetben hasonlít egy kisvállalkozáshoz. Termékei, szolgáltatásai vannak, amelyeket népszerűsít és értékesít, közben pedig arra törekszik, hogy versenytársait megelőzze és ő legyen az, aki a trendeket diktálja a piacon.

A Google ügyfelei többek között azok az emberek, akik felkeresik nap mint nap a keresőrendszert, hogy valamilyen termékre, szolgáltatásra vagy bármilyen más információra leljenek. Ha a keresőrendszer egymás után többször is olyan találatokat jelenít meg, amely a látogatóknak nem hasznos, nem releváns és nem értékes, akkor előbb-utóbb átpártolnak egy konkurenshez. Például a Bing-hez.

A Google-nek tehát alapvető érdeke, hogy a találati lista elején hasznos, értékes tartalmak legyenek és kiszűrje a manipulatív, gyenge minőségű oldalakat illetve azokat, amelyek csalódást okoznak a látogatóknak.

Ezek után nem nehéz megérteni a korábbi algoritmus frissítések mögött húzódó motivációt. A versenyképesség és a látogatói elégedettség megtartása érdekében, hátrébb kell sorolni a találati listán azokat az oldalakat, amelyek …

  • mobilon használhatatlanok, mert nem reszponzívak
  • lassan töltődnek be
  • vírussal vagy kártevővel fenyegetik a látogató eszközét
  • idegesítő felbukkanó ablakokat nyitogatnak meg
  • nehezen navigálhatók, kuszák, nehezen olvashatók
  • túl sok reklámmal vannak telezsúfolva más oldalakról
  • másolt szöveget tartalmaznak
  • rövid, haszontalan cikkekkel vannak tele
  • a keresőrendszert próbálják megtéveszteni pl. spam linképítéssel


Ha ezeket a szempontokat megértjük és kellő figyelmet szentelünk nekik, akkor már jó úton vagyunk ahhoz, hogy 2019-ben is megfeleljünk a Google irányelveinek. Az alábbiakban kibontok az előbb felsorolt követelmények közül párat és leírom őket részletesen.

1. Legyen weboldalad reszponzív
Itt ezen a ponton sokan tovább görgetnek azzal a felkiáltással, hogy beszéltem a webfejlesztőmmel és ő azt mondta, hogy a weboldalam reszponzív.

Több ezer weboldal áttekintése, tesztelése után viszont azt látom, hogy sajnos ez az állítás sokszor nem állja meg a helyét. A weboldalak nagy része ugyanis bár látszólag teljesít pár reszponzív feltételt, mobil menü jelenik meg rajta és a tartalom nagyjából igazodik a kijelző méretéhez, de nagyon sok kisebb-nagyobb hibát tartalmaz.

Ha nem 100%-os a reszponzív oldal működése mobilon, akkor ez azért probléma, mert 2018. tavaszától a Google már mobil indexelést használ, amit azt jelenti, hogy ha reszponzív az oldal, akkor annak tartalma alapján végzi el az indexelést. De ha mobilon pl. egyáltalán nem jelenik meg a lábléc és a benne szereplő tartalmak, vagy olvasáshoz túl apró a betűméret, esetleg a mobil menü rosszul működik, akkor ez az egész oldal Google általi megítélésére rossz hatással lesz.

Védekezni ellene nem bonyolult dolog: ragadj egy iPhone-t és egy Androidos készüléket és kattintgasd végig az oldalad, illetve nézd meg a site-ot valamilyen elemző szoftverrel, amely gyorsan rávilágít a problémákra.

2. Növeld a felhasználói élményt
Felhasználói élmény alatt értjük azoknak a „hatásoknak” az összességét, amelyek befolyásolják a látogató hangulatát az oldal böngészése során. Úgy szoktam megfogalmazni, hogy a felhasználói élmény az a benyomás, ami a látogatóban kialakul, miközben az oldalon navigál.

A tucatnyi felhasználói élményt befolyásoló tényező közül itt most csak egyet szeretnék kiemelni: legyenek a weboldal szöveges tartalmai szkennelve olvashatók, könnyen befogadhatók. Ehhez alapvetően arra van szükség, hogy a szöveges tartalom legyen jól strukturált, alcímekkel tördelt.

Legyen megfelelő mobilon is a betűméret és ügyelj a tipográfiára, válassz kontrasztos betűszínt, könnyen olvasható betűtípust. Nem tűnik bonyolultnak, mégis 100 blogból ha 5-nél látom, hogy megfelel ezen követelményeknek. 3. Végezz hőtérképes elemzést

A hőtérképes elemző szoftverek nemcsak azt mutatják meg, hogy a látogatók meddig görgetnek egy oldalon és hova kattintanak, de videó felvételeket is készítenek a teljes látogatás ideje alatt. Ezeket a videó felvételeket visszanézni meglehetősen unalmas dolog, de rengeteget lehet tanulni belőlük és nagyon sokat segítenek annak megértésében, hogy hol, milyen problémák vannak a weboldal szerkezetében, navigációjában, működésében. A teljes poszt itt érhető el.

 

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!