Nagyon utáljuk a reklámokat

Nagyon utáljuk a reklámokat
Elképesztő módon terjednek a reklámblokkolók, ami kihívást támaszt az online, lehetőséget a print felé.

Rohamosan nő a reklámblokkolót telepítők aránya a nethasználók körében. Ráadásul a Google olyan változásokra készül, amelyek után a portálok tulajdonosai ezerszer is meggondolják majd, milyen reklámokat helyeznek ki. A piaci elemzők szerint ez előbb-utóbb a printnek kedvez, ahol sokkal jobban érvényesül egy-egy reklám, mint online. A nyugati országok médiapiacain egyre több kérdés merül fel a digitális hirdetésekkel kapcsolatosan, ráadásul a hirdetők – akiknek a transzparencia kulcsfontosságú – mind inkább megválogatják, hova helyezik ki a reklámjukat - írja a mediapiac.com.

Okkal figyelmeztette Marc Pritchard, az egyik legnagyobb hirdető, a Procter & Gamble vezető tisztségviselője a reklámszakmát és a médiaügynökségeket, legyenek őszinték azzal kapcsolatosan, hogy mire és hogyan költik el a reklámbüdzséket. Az utóbbi időben megszaporodtak az olyan esetek, amelyek rossz fényt vetnek az online szegmensre.

Újra felmerült például a márkabiztonság kérdése, amikor kiderült, hogy a YouTube gyerekcsatornáján nem működik a biztonsági ellenőrzés, aminek az lett a vége, hogy a gyerekeknek szánt anyagok alatt obszcén kommentek láttak napvilágot, valamint nem megfelelő tartalmak kerültek a fi atal nézők elé. A hirdetők pedig – például a Mars és az Adidas – visszavonták a hirdetéseiket. Erről így nyilatkozott a Mars szóvivője a Guardiannek: „Megdöbbenve láttuk, hogy a hirdetéseink nem adekvát, csak a pénzre hajtó környezetben jelentek meg.”

Igaz, legalább ennyire megdöbbentette és felháborította a csatornát is, hogy a gyerekeket célozták meg ilyen tartalmakkal. Ha pedig nem az átláthatóság vagy a biztonság a probléma, akkor a csalás miatt nyugtalankodnak a hirdetők. Az Adform hirdetéstechnikai cég nemrég ugyanis felfedezte, hogy a HyphBot bothálózat több mint 34 ezer domain esetében hamis forgalmat generált, napi 1,5 milliárd lekéréssel, ami az Adform becslése szerint 1,3 millió dollár kiesést jelentett egyetlen nap alatt a hirdetőknek, hiszen nem valós felhasználók elé került a reklámjuk.

Miközben a transzparencia, a márkabiztonság és a csalások kerülnek a főcímekbe, újabb téma is borzolja a kedélyeket: a hirdetésblokkolás. Egy vezető hirdetéstechnikai szakember véleménye szerint a reklámipar nem veszi komolyan a blokkolás veszélyeit, amelyek szerinte a legnagyobb egzisztenciális fenyegetést jelentik a digitális hirdetési üzletágra. Érdemes odafigyelni a legilletékesebbre: Ben Williams, az Adblock Plus hirdetésblokkoló cég kommunikációs és műveleti igazgatója szerint különösen mobilon növekszik a blokkolók használata.

Az Egyesült Királyságban az asztali számítógépeken, Ázsia csendes-óceáni részén pedig mobilon tapasztalható ugrásszerű növekedés. Ennek egyik oka az Alibaba UC Browserének népszerűsége, amely beépített hirdetésblokkolót tartalmaz. Williams azt is elmondta, hogy cége a Samsung Internet mobilböngészőn keresztül is masszív növekedést tapasztal az Adblock Plus használatában. Véleménye szerint csak idő kérdése, hogy Ázsia csendes-óceáni térsége mellett Nyugaton is elterjedjenek a mobilon bevetett reklámblokkolók.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!