Játékos, izgalmas, élményalapú tanulásra ösztönöz a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció és Szociológia Intézetének, valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatudományi Intézetének szakmai együttműködésében készült, a kommunikációra újszerű megközelítésben nevelő kötet. Az üzleti kommunikáció és a tudománykommunikáció eredményességét, sikerességének feltételeit, elméleti alapvetéseit a szerzők – Aczél Petra és Veszelszki Ágnes – a könyv két nagy fejezetének elején foglalják össze tudományos igénnyel. A kiadvány túlnyomó részét a sokszínű feladatok alkotják.
Az egyes feladatok fejlesztési területek köré szerveződnek, leírásukat szakirodalom egészíti ki. Az üzleti kommunikációhoz négy készségcsoportban soroltak feladatokat: vezetés, szolgálat, együttműködés, tudás. A tudománykommunikáció feladatai modulok alapján épülnek fel.
Az új médiatechnológiák, platformok meghonosodásával, a média interaktívvá, majd testreszabottá válásával megvalósulni látszik a „tudástársadalom" koncepciója. Létrejöttek a tudományos és tabloid tartalmak, a professzionális és a civil tartalmaik hibrid egységei, amelyek az áltudományok érvényesüléséhez (is) vezettek. A hiteles tudománynak az áltudományok népszerűségével kell felvennie a versenyt.
A kötet a hatékony kommunikációhoz szükséges készségeket új nézőpontból mutatja be, alaposan kidolgozott gyakorlatokkal segíti a fejlesztésben részt vevőket, legyenek akár oktatók, akár tanulni vágyók, egyetemre vagy munkába járók. A szakkönyvről további részletek olvashatók a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatudományi Intézetének oldalán.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!