Mitől lesz tapadós az érkezőoldal? „Csak olvasgatás”-ból profi eladás

Mitől lesz tapadós az érkezőoldal? „Csak olvasgatás”-ból profi eladás
Ha már érkezőoldal, akkor tapadjanak rá úgy az olvasók! Meg persze a végén ne feledjék lenyomni a konverziós gombot, ami érdeklődőkből átalakítja őket vásárlókká. Hát ez nem nagy kívánság. A Langmár Kommunikáció elárulja, hogyan érheted ezt el mindössze 3 aranyszabály betartásával, ami növelni fogja a konverziós rátádat!

Ha már érkezőoldal, akkor tapadjanak rá úgy az olvasók, mint a gekkó az ablaküvegre! Meg persze a végén ne feledjék el lenyomni a konverziós gombot, ami érdeklődőkből átalakítja („konvertálja”) őket vásárlóvá. Hát ez igazán nem nagy kívánság. Lássuk, hogyan érheted ezt el mindössze 3 aranyszabály betartásával, ami növelni fogja a konverzióid arányát!

3 konverziónövelő aranyszabály, amin az érkezőoldal sikere múlik

Elvéteni könnyű, eltalálni nehéz – főleg ha nem is látjuk a célt. Mire törekszünk az érkezőoldal által valójában? Növelni akarjuk a betűk számát az interneten vagy a weblapunkon? Hideg! Érdekes és hasznos olvasnivalót akarunk nyújtani? Melegszik, sőt langyos. Ha szabad a gazda: célunk az érkezőoldallal nem más, mint a konverziók számának növelése.

Mit fed ez a varázsszó? Azt a vágyva vágyott pillanatot, amikor egy a hirdetésre kattintó felhasználó előrébb lép az értékesítési folyamatunkban. Például feliratkozik a hírlevélre, letölt egy tanulmányt, regisztrál egy rendezvényre vagy vásárol a weblapon keresztül.

Konverzióról akkor beszélünk, ha a hirdetésre leadott kattintás valamilyen számodra értékes tevékenységet eredményez. Olyat, ami közelebb visz ahhoz, hogy vásárlóvá léptesd elő a „csak olvasgatót” és a nézelődőt, a potenciális ügyfeledet.

A konverziós ráta (arány) így azt mutatja, hogy egy kattintásra vetítve hányan hajtották végre az általad óhajtott cselekvést. Úgy is számoljuk ki, hogy a konverziókat elosztjuk a kattintások számával. Ennek növelése az, amit az érkezőoldaltól el kell várnod, akár magad gyürkőzöl neki, akár profi szövegíró céggel íratod meg.

Miután ezek az elméleti alapok tiszták, a saját marketingszöveg-írói tapasztalatunk alapján a következő három minimális feltétel betartását tudjuk ajánlani a sikerhez.

1. Tudd, mit akar a látogatód!

Jó lenne tudni, mi jár a nők fejében – így szoktak sóhajtozni „szegény” férfiak. Mert azt persze tudni lehet, hogy a pasik fejében mi jár! De félretéve a viccet: az eladás szempontjából még fontosabb, hogy beleláss az oldaladra látogatók fejébe. Vajon csak úgy olvasgat, szörföl? Ez az interneten a kirakatnézegetés, a céltalan bámészkodás megfelelője. Vagy már tudja, hogy mit akar, és az előnyöket mérlegeli?

A látogató a vásárlás különböző fázisaiban lehet. A tudatosság állapotában még csak kíváncsiskodik. Infót gyűjt, körbesétál a piacon. Például szeretne valamikor lazulni egyet valami jó kis wellness hétvégén. Megnézi, hova lehetne menni, becserkészi az árakat...

Ha a megfontolás fázisába ért, akkor már kiválasztotta a vágyott szolgáltatást. Ha konkrét termékről van szó, akkor lehet, hogy már a márkáját is eldöntötte. Mi alapján? Információgyűjtés közben megtetszett neki valami, pl. az aquafitnesz, úgyhogy ezt szeretné kipróbálni, lehetőleg minél hamarabb.

Ebben a döntésében persze az is segítette, hogy az érkezőoldal általi információközlés nem egyszerű tájékoztatás volt. Hanem az ébredező tudatosság állapotában található érdeklődő vágyaira ható, akár a tudattalanját is mozgósító, érzékletes leírásokkal megtűzdelt értékesítési szöveg.

Végül a beszerzés szakaszában a nézelődő már konkrétan vásárolni szeretne, és aktívan keresi a legjobb helyet, ahol ezt megtehetné. Ilyenkor például egy 10%-os kupon csodákat tud tenni a fizetési hajlandóságával.

Összességében tehát az érkezőoldal akkor lesz igazán sikeres, ha összhangban tud lenni a látogató szándékával. Ha azonban ez a „csináld magad” marketingezés keretében nem teljesen tiszta, akkor a szabály az, hogy az olvasót röviden mindhárom fázison végigvidd a szövegben.

2. Egy érkezőoldal? Egy (és csakis egy) cél!
Aki két legyet akar ütni egy csapásra, az a végén céltalanul fog hadonászni. Az előbb máris elég sok terhet raktunk az értékesítési szövegünk nyakába. Az egyszerűség kedvéért ugyanis nem vettük figyelembe mindazt, amivel az üzleti kommunikációs szakcégek – már ha megérik a pénzüket – az érkezőoldal készítése előtt foglalkoznak (pl. stratégiai tanácsadás, ügyféltérkép készítése, kulcsszókutatás stb.).

Azt azonban már végképp nem bírná ki az érkezőoldal, ha nem csak egyetlen célt kellene szolgálnia, hanem elkezdenénk általa mindenfélét kínálgatni, „ami épp a raktáron van” alapon.

Az érkezőoldalnak csak egy jól meghatározott célja lehet, és minden eleme ennek az egyetlen célnak az elérését kell hogy szolgálja. Lehet, hogy a dizájnerek haragudni fognak ezért, de az igazság az, hogy marketinges szemszögből az a legtutibb, ha semmilyen interaktív elem, csillivilli „karácsonyfadísz” nem tereli el a figyelmet a lényegről: a cél szolgálatában álló adatbekérőről, konverziós űrlapról.

Úgyhogy az érkezőoldal nem az a hely lesz, ahol a közösségi médiára terelő boxok, mindenféle linkek és menüpontok seregszemléje szerepelhet, hogy a látogató „jobban megismerje a céget”, vagy hasonló, konkrétan 1 Ft-ot nem hozó célok érdekében...

3. Ne távirati stílusban!
A kevesebb az több? Attól függ. A lényeg az, hogy a mondanivalódhoz, üzenetedhez képest ne legyen túl rövid a szöveg. Ha bármi olyan érvet, előnyt kihagysz, ami átlendíthette volna az olvasót a palánkon, és eljuttathatta volna a vásárláshoz, akkor túl rövidre sikerült az érkezőoldal.

Úgyhogy ha zsömlénél nagyobb értékű terméket adsz el, akkor felejtsd el, hogy az érkezőoldal annál sikeresebb, minél rövidebb szöveget tartalmaz! Például ha autót szeretnél vásárolni, és már készítenéd a (száz)ezreseket, akkor vajon lenne-e még annyi türelmed, hogy elolvass 2 oldalt, ami a termékről szól? Na ugye.

A webes világban életbevágó fontosságú, hogy a látogatókból lehetőleg azonnali reakciót váltsunk ki, azaz képesek legyünk valamilyen konverzió elérésére. A jól optimalizált érkezőoldalakkal vásárlóvá, ajánlatkérővé lehet változtatni a weboldalra terelt látogatót. Ha a fenti szempontokat használod ehhez, akkor nagyobb eséllyel fog menni a dolog. Sok sikert és jó „konvertálást”!


Langmár Kommunikáció

langmar.hu

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!