Mitől lesz jó a tartalommarketingünk 2022-ben?

Mitől lesz jó a tartalommarketingünk 2022-ben?
A 2022-es ugyanúgy posztkovidos év, mint a 2021-es. A sok mindent megváltoztató 2020-as esztendő után akár azt is mondhatnánk, hogy nincs új a nap alatt, nem annyira változtak meg a trendek az elmúlt évhez képest. Ezt azonban csak egy nem elég rátermett marketinges fogadná el magyarázatként. Az igazság az, hogy igenis vannak olyan kisebb változások, amik miatt kifejezetten érdemes a már bevált eszközeinket újraértelmezni.

Ha úgy érzed, hogy mindent jól csinálsz, mégsem futnak olyan jól a tartalmaid, mint szeretnéd, érdemes végiggondolni, hogy mik azok az apróságok, amiket másképp kéne csinálni. Az internet világában a változás szinte mindig jó, mert felkelti a figyelmet, az alábbi lista pedig jó ötleteket adhat ahhoz, min lehetne változtatni a tartalmak készítésekor - írja a kosarertek.hu.

1. Videó: minél több, minél rövidebb, annál jobb

Nem újkeletű a gondolat, hogy videóval mindent könnyebb eladni. Az is régóta ismételgetett megállapítás, hogy ebben a posztmodern, felgyorsult világban az emberek többségének nincs ideje hosszú videókat nézni. 2022-re azonban az is kihívást jelent a tartalomgyártók számára, hogy a befogadók a sok inger miatt egyre kevésbé tudnak figyelni a szemük elé kerülő tartalomra, néhány másodpercet áldoznak csupán arra, hogy eldöntsék, érdekli-e őket az adott dolog, és általában ennél nem sokkal többet töltenek azzal, hogy megnézzék, mi az. Elég csak belépni a TikTokra, már ömlik is a dopamin, a rengeteg cukorkától azt sem tudjuk, hova nézzünk.

A videó egy viszonylag könnyen befogadható formátum, de ez nem igaz minden videóra. Ha azt szeretnénk, hogy a mi videós tartalmunk menjen át legjobban a célközönségnek, akkor érdemes rövid, könnyen érthető, de hatásos videókat készíteni.

A videó azért is jó eszköz, mert önmagában is megállja a helyét, és minden közösségi médiás felületre feltölthető originális tartalomként, és szöveges tartalomba is beágyazható. Ha videókat készítünk, csináljuk úgy a forgatást, hogy a nyersanyagból minél több felületen használható tartalom készülhessen. Vegyük fel ugyanazt több kameraállásból, hogy álló és fekvő formátumra is megfelelő legyen, és ne sajnáljuk az időt az utómunkára. A hangrögzítés trükkös, erre külön figyeljünk oda! A kamera saját mikrofonja például csak igen korlátozottan ad majd jó eredményt, jó minőségű eszközökkel biztosan többre megyünk.

2. Kép, kép és még több kép!

A kép az egyik legkönnyebben fogyasztható tartalomformátum, ráadásul nagyon sokat el lehet vele mondani, ha jól meg van szerkesztve. A képek szöveggel való kiegészítése ma már egyáltalán nem szokatlan, és ez a trend már a mémek világán kívül is elterjedt. Egy minőségi, magát eladó, érthető, de valamilyen extra tartalmat nyújtó kép egy másodperc alatt elvégzi azt a munkát, amit a befogadónak nincs ideje befektetni egy szöveg elolvasásába.

A kép hatására a célközönségünk egy része lehet, hogy tovább marad a felületünkön és energiát fektet a további tartalmaink megismerésébe. Ha jól használjuk, egy remek eszköz áll rendelkezésünkre, amit alkalmazhatunk cikk címlapjaként, weboldal bannereként, szövegbe ágyazott képként, de közösségi médiás tartalomként (pl. Facebook történet) önmagában is megállja a helyét. Nagyon divatosak manapság a viszonylag kevés szöveggel ellátott, magyarázó képek – egy webshopban a termékeink mellé például sokkal hatásosabbak, mint egy hosszú használati utasítás.

3. Listázd a tartalmaidat

Egy időben visszaszorulóban voltak a listacikkek az interneten, de mára ismét teljes jogon jöttek vissza, és tele van velük minden fontosabb médium. A lista mint tartalomszerkesztési eszköz egyébként már a közösségi média totális uralma előtt is népszerű volt. Nick Hornby Pop, csajok, satöbbi című regényét és a belőle készült filmet részben az tette sikeressé, hogy a főszereplő alapvetően listákban gondolkozik, a kedvenc lemezeitől a volt barátnőkig mindent listáz. Hogy miért teszi ezt? Így struktúrálja és teszi befogadhatóvá a számára amúgy kaotikus tartalmat. Illetve valójában az író teszi mindezt, és ha szeretnénk, hogy a mi tartalmaink is sikeresen fussanak, akkor tanuljunk Nick Horbytől: listázzunk.

A lista azért jó, mert nem ijed meg az olvasó a sok szövegtől: egy-egy pontot fél perc alatt el lehet olvasni. Ezen kívül sokkal többet megjegyez abból, amit olvasott, de legalábbis a pontok címeit. Ez a két dolog nagyon is alkalmassá teszi arra, hogy egy összetettebb tartalmat is könnyen és gyorsan befogadhatóvá tegyen. A teljes cikk itt folytatódik.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!