A nagyvállalatok hírei szinte folyamatosan tematizálják a nemzetközi sajtót, a kicsik hírei ezzel szemben nagyon ritkán jutnak el a médiába. Ennek a problémának a feloldását a tartalom marketing szakemberek a céges blogokban látják.
A lehetőség tulajdonképpen mindenki számára adott, hogy a saját területén érdekes izgalmas anyagokat készítsen. Viszont az egyáltalán nem mindegy, hogy ezt miként juttatja el a felhasználói, vásárló közösséghez, üzleti célcsoportjához.
A céges blogok számos lehetőséget kínálnak a figyelemkeltésre, de ehhez a legfontosabb egy markáns és egyedi hangvételű blogger megléte. Az Apple például a napokban szerződtette le azt a bloggert, ami maga már ismert branddé építette a saját márkáját.
A kisebb vállalkozások ezzel szemben érdekes hírekkel, szakértői véleményekkel, Linkedin közösségi megjelenésekkel építhetik fel saját olvasótáborukat. A feladat persze nem egyik napról a másikra kivitelezhető, de megfelelő közösségi média támogatással nem lehetetlen akár egy félév alatt több ezer követőre szert tennni.
A célokhoz vezető lépcsőfokokat kiválóan összegyüjtötte Danny Wong tartalommarketing blogger, akinek a Shareaholic nevű vállalkozása kifejezetten közösségi média megosztásokkal foglakozik. 12 pontban összefoglalt stratégiai tanácsait érdemes forgatni azoknak is, akik nem kisvállalkozásoknál készítik az olvasható tartalmat, de igazán hasznos, akik a kisebb médiafigyelmet élvező cégeknél szeretnének átütő sikereket elérni.
A Storytelling ezek közül sem véletlenül került első helyre, hiszen a tartalom marketing egyre inkább a valódi érdekességre, a megtörtént eseményekre alapozva érhet el eredményeket. A blogok olvasottsága ma főképpen erre alapozható. Minden más csak technika és közösségi média kérdése.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!