Mit használjuk, ha hatékonyabbak akarunk lenni?

Mit használjuk, ha hatékonyabbak akarunk lenni?
Az elmúlt több mint 10 év fejlesztései hatására ma már rengeteg különféle eszköz áll rendelkezésünkre, amelyekkel fejlett módon kezelhetjük marketing céljainkat és problémáinkat. Csak el kell dönteni, hogy melyiket használjuk. Melyik eszköz működik a legjobban a szektorunkban, termékeink vagy szolgáltatásaink népszerűsítésére és a céljaink támogatására?

A digitális marketing sikere egyrészről az új platformok és lehetőségek megjelenésével köthető össze, másrészről azzal, hogy a korábbi folyamatokat miképp volt képes egy-egy rendszer automatizálni. Úgy, mint a hirdetés vásárlás és megjelenítés, vagy a kampány elemzés és optimalizálás folyamatait digitális felületekre vinni és ott kezelni. Az elmúlt több mint 10 év fejlesztései hatására ma már rengeteg különféle eszköz áll rendelkezésünkre, amelyekkel fejlett módon kezelhetjük marketing céljainkat és problémáinkat. Csak el kell dönteni, hogy melyiket használjuk. Melyik eszköz működik a legjobban a szektorunkban, termékeink vagy szolgáltatásaink népszerűsítésére és a céljaink támogatására? Mivel relatív sokat beszélünk elméletekről és taktikákról, úgy gondoltam, hogy érdemes lenne eszközökről és technikákról is értekezni. Összeszedtem pár olyan platfromot, ami a ma már evidenciaként vett Google Ads, Facebook, Wordpress és Mailchimp univerzumba tökéletesen illeszthető, mert kiegészíti ezeket és akár új dimenziókat is nyithat online marketing aktivitásaink terén.

Annak érdekében, hogy hatékonyabban használjuk rendelkezésre álló időnket és erőforrásainkat, 6 olyan eszközt mutatok be, ami nemzetközi szinten már bevált és itthon is többen használják, de nem elegen. A rendszerek majd mindegyike ingyenes használattal kezdhető, majd igény szerint bővíthető, vagy váltható magasabb funkcionalitásra a fizetős modellekben. Egy próbát tehát mindenképpen megérnek, és még csak nem is drágán.

1. Ubersuggest

  • Először egy olyan „rendszerrel” kezdeném, amely egy ma már „marketing guruként” tisztelt szakember: Neil Patel online tanácsadói és digitális marketing stratégiai oldalába épült bele. Vagyis a digitális evangelista felvásárolta, és immár a neilpatel.com oldalon belül érhető el az Ubersuggest. A tool maga a SEO (Search Engine Optimalizálásban) segíti azokat, akik forgalmat szeretnének. Az ingyenes elemzéshez meg kell adnunk egy domain-t vagy kulcsszót. A rendszer ezután javaslatokat tesz kapcsolódó és további kulcsszó ötletekre, a szorosan kötődő fő fogalmakon át a hosszú farok kifejezésekig több száz javaslatot kaphatun a kulcsszóválasztó eszközből. Emellett láthatjuk még az egyes kulcsszavak keresési mennyiségét (mint a Google Trends-ben), a versenyt, sőt a szezonális trendeket is. Mindemellett a kulcsszavak listája megvizsgálható az alapján, hogy mi működik a versenytársak számára, és az alapján is, amit az emberek gépelnek a Google-ba. Tehát rengeteg hasznos insighttal ellátott és kampányainkat akár keresési hirdetésben, de még szövegírásban/ tartalom marketingben is segítő szavakat és kifejezéseket kapunk.


2. Canva

  • Ár: Alap szinten ingyenesen indul, azonban, ha csapat akarja használni, akkor havonta 12,95 dollár, vagy van egyéni árképzés a vállalkozások számára.

    A Canva egy drag-and-drop módszerrel működő kép és kreatív szerkesztő alkalmazás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy bármilyen vizuális képi anyagot elkészítsenek a Canva katalógusból származó egyedi képek, ikonok, formák és betűtípusok felhasználásával. Esztétikai szempontból kellemes, egyszerű módszert kínál saját logóink, prezentációink, képeink vagy grafikonjaink a csapat igényei alapján történő megtervezésére. Mindemellett rengeteg template-ből és mintából válogathatunk, és az alkalmazás ismeri több platform (Google Ads, email, stb.) kötelező kép méret pixeleit is.


3. SurveyAnyplace

  • Ár: Többszintű árképzés, ingyenesen indul, és a vállalkozások számára havonta 42 dollárba kerülhet.

    A Survey Anyplace, ahogy a márkanév is sugallja, felmérésekben és kérdőívek elkészítésében nyújt támaszt. A platform lehetővé teszi saját kutatásokhoz vagy lekérdezésekhez kérdőív kialakítását, mind strukturális, mind vizuális alapon. Ráadásul mindezt egyszerűen, jól megtervezhetően és mobil kompatibilisen teszi. A rendszer rengeteg template-et és jó gyakorlatot ajánl, így könnyen megtalálhatjuk a céljainkhoz legmegfelelőbbet. Az elemzéseket pedig mind vizualizált dashboardon, mind letöltve is megkaphatjuk. Sokkal jobb és szebb alternatívája egy Google Forms- nak például.


4. Buffer

  • Ár: Ingyenesen indul, és havonta akár 199 dollárra is felmehet.

    A Buffer egy közösségi média menedzsment szoftver, amely segít az egyes platformok posztjainak megjelenítésében, népszerűsítésében, de elemzéseket is kínál a bejegyzésekkel kapcsolatban. Percek alatt könnyen kezelheted kommunikációdat Facebook, Instagram, Twitter. Pinterest és LinkedIn oldalaidon is. Több felhasználóval, párhuzamosan kezelhetitek tartalmaitokat, ráadásul a rendszer tippeket és jó gyakorlatokat is ad.


5. HubSpot Marketing

  • Ár: Ingyenes, havonta 3200 USD-ig a vállalkozások számára, a tervektől függően.

    A HubSpot számos eszközzel segíti vállalkozásod növekedését, függetlenül attól, hogy milyen céllal rendelkezel. Segít növelni a vállalkozás forgalmát, konvertálja az ügyfeleket, és segíti a bejövő marketing kampányok megtérülését. Kezdve onnan, hogy számos megoldás ingyenesen elérhető a rendszeren keresztül: webes űrlapok, pop-up űrlapok, és chat-botok is beépíthetők az oldalba a segítségével. Emellett e- mail kommunikációs szoftverrel rendelkezik, a regisztráltak/ feliratkozók adatait az ingyenes CRM-be tárolhatod, és elemezheted a webhely látogatói viselkedését. A fizetett szinteken már jobban bele tudunk menni a marketing-automatizációba. A tartalom és a közösségi média kezelésétől kezdve az e-mailek nyomon követéséig és az ügyfelekkel való kapcsolatfelvételig a HubSpot mindent egyben megoldás - bár jól működik a többi pontmegoldással (Typeform, HotJar stb.) is.


6. BuzzSumo

  • Ár: A fizetett tervek havi 79 USD-tól kezdődnek.

    A BuzzSumo az Ubersuggesthez hasonló tartalomkutató eszköz, amely azonosítja az iparág legfontosabb befolyásolóit/ influenszereit, és segít velük kapcsolatba lépni. Ha jobban meg szeretnéd érteni a területeden lévő versenyt, vagy szeretnéd megtudni, hogy milyen típusú tartalom működik a legjobban a keresőmotorok és a közönséged számára, akkor ez egy ideális eszköz lehet.

Megtalálhatod a trendi témákat, és meghatározhatod a keresés irányát, hogy mind örökzöld tartalmat, mind pedig a kívánt közönséget célzó tartalmat generálj. Emellett megnézheted a tartalom elemzéseit, közösségi említéseit, majd ennek megfelelően mérheted a teljesítményt.

Jól látszik tehát, hogy az egyes rendszerek minden részfeladatban: tervezés, szövegírás, kreatív készítés, kampány és social media menedzsment és elemzés is támogatásul szolgálnak. A megfelelő eszköz-mix és terv persze eltérő lehet minden vállalkozás számára, illetve a kampány célok mentén, azonban az biztos, hogy 1-2-t mindenkinek érdemes használnia. Márcsak azért is, hogy értsük és lássuk azokat a tendenciákat, melyek hosszútávon a teljes digitalizáció és automatizáció fele vezetik a szakmát.

Cikk forrásai itt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Szabó Edit

Pályáját a MediaSales online- és médiaügynökségnél kezdte, a Citibanknál az online marketing területért felelt, majd az OTP Bank Digitális Értékesítési igazgatójaként a cég online ...