
A tartalommarketing nem csak abból áll, hogy megírod és közzéteszed a bejegyzéseid, a munkának ezek az első lépéseit jelentik. Amint kész a tartalom, akkor jönnek azok a feladatok, melyekkel még több embert érhetsz el, és cikked jobban teljesít a keresőoptimalizálás területén – a Google keresőben.
Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, mit kell tenned a blogposztod publikálása után.
Website auditor
A website auditor egy olyan szoftver, amely elemzi egy már elkészített weboldal vagy bejegyzés tartalmát.
![]() |
Az egyik legjobb megoldás erre a https://www.seopowersuite.com/ WebSite Auditor szoftvere, melyből ingyenes változat is elérhető. Ennél a Page Audit menüpont alatt meg kell adnod a blogbejegyzésed webcímét és a megcélzott kulcsszót, majd az eszköz kiírja a SEO szempontból javítandó hibákat.
A következő elemek tulajdonságait ellenőrzi:
• cím (kulcsszó, hossz, szerepelt-e más helyen az oldalon)
• meta elemek (meta leírás hossza, kulcsszó, szerepel-e máshol ugyanaz a leírás)
• cikk törzse (kulcsszavak, szószám, címsorok, formázások stb.)
• képek (alt tagek, kulcsszavak)
• extra információt hordozó elemek (Open Graphs, strukturált adatok stb.)
![]() |
A Website Auditor az adott hibára kattintva részletesen le is írja, mi a baj vele, és hogyan lehet javítani. A végeredmény egy SEO- és olvashatósági szempontból is sokkal jobb minőségű blogbejegyzés lesz.
![]() |
Természetesen ez még csak a jéghegy csúcsa, a szoftver ennél sokkal több dologra képes. Érdemes megismerned a többi funkcióját is, melyekkel az egész weboldaladat feljavíthatod.
WordPress Yoast SEO bővítménye
Hasonló tudással rendelkezik a WordPress oldalakhoz készített Yoast SEO bővítmény is, melyet feltelepítés után a WordPress bejegyzésszerkesztőjének alján találsz meg.
Ez folyamatosan figyeli a cikkedet már az írás közben is, és javaslatokat tesz, hogyan legyen jobb olvashatóság és SEO szempontból. Nézi a kulcsszósűrűséget, a címsorok mennyiségét és minőségét, a szöveg hosszát, a linkeket, képeket és számos más dolgot.
A Yoastnál egy fokkal összetettebb megoldást jelentenek az olyan website auditorok, melyek letölthetők, és a saját számítógépedről használhatók. Itt már nincs szükség WordPress-re, sem más CMS-re, mindent sajátgépről futtatsz.
Belső linkek szerzése
Az új blogbejegyzést mindig linkelni kell az oldal néhány régebbi cikkéből, ezzel ugyanis segíted a Google feltérképezési munkáját. A régi cikkek minősége az új linkek miatt jobbá válik, míg az új oldalt a keresőmotor fontosabbnak véli a bejövő hivatkozások miatt. Ezzel a lépéssel tehát az összes érintett bejegyzés SEO előnyöket kap.
Külső linkek szerzése
A Google kiemelten figyeli az olyan hivatkozásokat is, melyek más weboldalakon vannak elhelyezve. Ha lehetőséged adódik rá, akkor próbálj külsős weboldalakról is linket szerezni az új bejegyzésedre. Ezáltal a cikked hitelesebbé válik, és gyorsabban meg is történhet a feltérképezése.
Ha van másik weboldalad, akkor abból linkeld az új bejegyzést. Emellett beküldheted olyan ingyenes tartalommegosztó portálokon is, mint például a propeller.hu. A cikkhez kapcsolódó blogok, fórumokon is jó lehet a cikk linkjének megadása de csak abban az esetben használd ha hasznos lesz az olvasói számára, spamelni nem éri meg, mert úgy is törlésre kerül a bejegyzésed.
![]() |
A Google figyeli azt is, hogy a közösségi média platformokon hányan osztották meg a tartalmad. Az új blogcikked linkjét oszd meg Facebookon, Instagrammon, Twitteren és Pinteresten, s kérd meg az ismerőseid, hogy osszák tovább! Ezzel nem csak keresőoptimalizálási előnyöket kaphatsz, hanem még valódi forgalom is érkezhet a közösségi médiából.
Ha úgy gondolod, hogy ez a blog cikk amit írtál sokakat érinthet és akár érdekes lehet nagyobb hír oldalak számára akkor készíts a blog cikkből egy kivonatot ami pár ezer karakter legyen, úgy hogy azt az online sajtósok is szeressék. Ez a sajtóközleményes linképítési módszer amivel igazán erős oldalakon tudsz megjelenni. Amikor kész van közleményes cikk, akkor gyűjtd ki azoknak az oldalaknak az elérhetőségeit akik ezzel a témával már foglalkoztak és küld el nekik ímélben. Ha mindent jól csináltál akkor jó néhány oldal át is veheti a közleményedet és így linket is kaphatsz a munkádért.
A Google Analytics és Search Console előnyeinek kihasználása
A Google két ingyenes termékét mindenképpen használnod kell a weboldaladon. A Google Analytics kiváló statisztikát és analitikát biztosít a webhelyedről, ráadásul a segítségével pontosabban meg tudod mutatni az amerikai cégnek, hogy a látogatók hogyan viselkednek az oldaladon. Az Analytics méri a látogatók forrását, az oldaladon eltöltött viselkedésüket, a felkeresett tartalmakat, és a Search Console-lal összekötve további előnyöket is élvezhetsz.
Az új bejegyzésednél kifejezetten a hasznos a Search Console felülete, mivel itt beküldheted a Google számára az tartalmad webcímét. Így ahelyett, hogy napokig, hetekig kellene várnod az indexelésre, ez akár perceken belül megtörténhet.
Csak nyisd meg a Search Console-t, majd az oldal tetején lévő szövegmezőbe illeszd be a cikk URL címét. Egy rövid gondolkodás után a Google ki fogja írni, hogy az adott cím nem szerepel az adatbázisában, ekkor kérd az indexelését.
![]() |
Ugyanezt kell elvégezned akkor is, ha egy régebbi cikket írtál át. Illeszd be a fenti helyre a webcímet, majd, amikor a Google kiírja, hogy már ismeri, kérd az újra indexelését. Hamarosan már a frissített változatot fogja felhasználni a kereső a találati listák összeállításakor.
A Search Console a cikked további életszakaszában is hatalmas segítséged fog adni, hiszen követni tudod annak teljesítményét. Ehhez válaszd a bal oldali menüből a Teljesítmény pontot, majd a középső rész tetején kattints a + ÚJ gombra. Itt válaszd a Page… lehetőséged, majd nyomd meg az Alkalmaz gombot.
Itt sokféle infót látsz majd. Ha átmenetileg nem találsz adatot, akkor a Google még nem dolgozta fel a tartalmad. Ha minden nap visszanézel, előbb-utóbb feltűnnek az első információmorzsák. Ez egyébként arra is jó, hogy megtudd, nagyjából hány nap után kezdenek el teljesíteni az új cikkeid.
Ez a menüpont a hely egy kincsesbánya a SEO szempontjából, hiszen itt találhatsz extra kulcsszavakat. Ha eddig fogalmad sem volt a valódi kulcsszavakról, és csak találgattál, akkor a Google számos új kifejezést fog javasolni az oldaladhoz. Nincs más teendőd, mint a felhasználásukkal bővíteni a bejegyzést, majd újra indexeltetni a tartalmat. A módszerrel még több látogatód lesz, a pedig Google ismét extra javaslatokkal jutalmaz.
Ez a feladat folyamatosan elvégezhető, amíg meg nem elégedsz a bejegyzésed találati listákon elfoglalt helyével.
Extra látogatók
Ha már mindent megtettél a jobb SEO eredmények érdekében, ingyen látogatókat még mindig szerezhetsz. Építs és használd a hírlevél címlistát, melyre az új blogbejegyzéseket kiküldve, visszatérő olvasókat kapsz.
Építs ki kapcsolatokat újságírókkal, akik adott esetben hozzád tudnak fordulni kérdéseikkel, és cserébe ingyen említéseket és hivatkozásokat kaphatsz. Ha pedig szakmai fórumokon beszélgetsz a többiekkel, felépíted a felhasználód reputációját, és az alkalmanként beszúrt linkeket nem spamnek, hanem értékes tartalomnak veszik. Ezzel nem csak ingyenes látogatókat szerezhetsz, de a beérkező olvasók már szakértőként fognak tekinteni a webhelyedre.
Tegyél bele némi pénzt
kb. 1 hét múlva látni fogod mennyire volt sikeres a blog cikked a közösségi oldalakon és ez követően érdemes akár némi pénzt befektetni rá. A Facebook-n a poszt promóció vagy más hirdetési forma is kiváló módszer ahhoz, hogy más emberek is láthassák.
A fenti példa a mobilzona.hu weboldal alapján történt.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!