Mindenki NŐKNEK ad el… hogyan legyünk sikeresek, ha ők a célcsoportunk?

Mindenki NŐKNEK ad el… hogyan legyünk sikeresek, ha ők a célcsoportunk?
A B2W (Business to Woman) túlmutat a megszokott B2C/B2B kategóriákon és abban segít nekünk, hogyan kommunikáljunk, értékesítsünk, fejlesszünk termékeket a ma és a jövő női fogyasztóinak.

Szeretném, ha egy kicsit elfelejtenénk a közhelyeket, a végeláthatatlan vitákat generáló sztereotípiákat, hogy megismerhessük a B2W szemlélet lényegét. Főképp akkor, ha vevőink, követőink NŐK. Miért olyan fontos ez?

Mert a női vásárlóerő hatalmas befolyással bír, az összes fogyasztói vásárlás 85%-ért felelős. Valójában szinte mindenki nőknek ad el. Ha a vásárlóknak neme lenne, NŐ LENNE.

Mégis hogyan lehetséges az, hogy a cégek java mégsem tudja megszólítani őket?

„A nők 91%-a szerint a hirdetők még mindig nem értik meg őket.” (Yankelovich Monitor and Greenfield Online)

Sokáig férfidominancia jellemezte a legtöbb iparágat, ami alól a reklámipar sem kivétel. Bár mára a reklámszakemberek fele hölgy, sajnos sok esetben ők is maszkulin képzéseket kaptak, így férfias vezetői attitűdöt képviselnek. Szerencsére, vannak azért jó példák is, az egyre növekvő női vásárlóerő megváltoztatta azt, ahogyan egyes cégek tervezik, készítik és értékesítik a termékeiket.

„Nők elsősorban nők és csak másodsorban fogyasztók” (Bridget Brennan: Why she buys? 2009)

Óriási szükség van arra, hogy minél több vállalkozó, marketinges megértse, hogy nők és férfiak különböznek, másképp gondolkodnak, másképp vásárolnak, másképp döntenek,... tehát másképp is kell kommunikálni hozzájuk. Míg egy férfi feladatként tekint a vásárlásra, amit gyorsan le akar tudni, addig egy nő úgy éli meg, mintha világkörüli útra indulna, olykor csapatosan is. Egyformán cselekszenek online és offline.

>A 21. századi nő egyszerre épít karriert, vezet háztartást, ellátja a szülői feladatokat (2018 KSH adatok szerint Magyarországon a nők 61%-a egyedülálló, 41%-a egyedül neveli gyermekét). Ha egy cég meg tudja szólítani őket, az neki eredményt és visszatérő vevőt hoz, mi nők pedig végre hálásak lehetünk, hogy úgy beszélnek hozzánk, ahogy az nekünk jó. Egy nő, ha szeretik hűséges rajongó és visszatérő vevő lesz. Sőt! 92% továbbadja az információkat az ajánlatokról, vagy online javaslatot tesz másoknak is (Mindshare / Ogilvy & Mather 2018). Ez mindkét félnek szuper.

El kell felejtenünk az általánosító, erőteljes push marketinget, de a „rózsaszín” sem stratégia. Amikor hölgyeknek tervezünk, akkor nem szabad leragadni a „legyen rózsaszín és kicsi” sztereotípiáknál. Sokkal, sokkal jobban kell tudnunk perszonalizálni a többféle női stílust és karaktert, valamint igazi női célokhoz kell pozicionálnunk termékeinket és szolgáltatásainkat - női nyelven, trendi vizuális tartalmakkal. Mi nők ezerfélék vagyunk, sokféle női szerepben, különböző élethelyzetekkel.

Hogyan hat a női fogyasztókra a jelenlegi krízis?

A világ többet változik az elkövetkezendő 25 évben, mint amennyit változott az előző 250-ben. A koronavírus csupán felgyorsította ezt a folyamatot, reálgazdasági válsággal tetézve a nehézségeket.

Mivel a nők nem csak magukról gondoskodnak, hanem családjukról, barátaikról is, most nagyon stresszesen élik meg a változást. Túlélés körül forog minden gondolatuk.
Megfeszülnek, amikor szeretteik, vagy saját egészségük, biztonságuk van veszélyben. Ilyenkor háttérbe szorul a brand lojalitás és csak azok a márkák tudják megszólítani a vevőket, akik értéket adnak, van víziójuk, közös ügyük a fogyasztóval és elérhetőek online. Jóval kevesebbet költenek luxustermékekre, a koronavírus elleni harcot támogató, adományozó márkák pedig új rajongókat szereztek.

Az aggódás egy sokkal tudatosabb vásárlót szült, egyszerűbb dolgoknak is örülnek. Most nem az a legnagyobb problémájuk, hogy „nincs mit felvennem”, hanem „volna mit felvenni, de nincs hova”. A nem szükséges kiadásoktól megszabadultak, lemondtak olyan előfizetéseket, melyek nem voltak igazán fontosak. Mindent megelőz most az egészség és a biztonság. Hosszú idő lesz, mire újra felszabadultan vásárolnak majd és egyre nehezebb lesz megszerezni a figyelmüket, idejüket, türelmüket úgy, hogy bízzanak bennünk, termékeinkben, szolgáltatásainkban. Most arra fókuszáljunk, hogy a lehető legtöbb információval segítsük őket.

Míg a férfiaknak „bizonyíték kell, nem ígéret” (Old Spice), addig a nőknek rengeteg információ, hogy végül dönthessenek.

Hogyan adjunk el tehát nőknek B2W?

- erőn felül teljesítenek most home office-ban gyerkőcökkel és a háztartás vezetésével. Ismerjük el teljesítményüket, ez inspirálja és motiválja őket

- gyors ügyfélszolgálati reagálás szükséges, mellyel időt spórolunk nekik

- folyamatosan figyelnünk kell a nőkre, nem csak eladáskor kommunikálni velük

- mutassuk meg mit teszünk értük, akár szöveges tartalmainkban, akár videón, hogy hogyan teszi könnyebbé termékünk a mindennapjait, mennyi időt spórol általa, milyen problémáját oldja meg. Előnyökről beszéljünk, ne fárasszuk őket statisztikákkal, táblázatokkal

- közösségi oldalainkon engedjük kapcsolatokat építeni úgy, hogy mindeközben mindent megtudhat rólunk is. Inkább a mi oldalainkon informálódjanak, mint máshol, úgyis lekutatnak mindent

- alapszabály, hogy a drámákat, negatív kampányokat kerüljük, ha nőknek reklámozunk. Pláne most. Miért? Mert ösztönösen védekező és biztonsági álláspontra helyezkedünk, egy ilyen szituációt pedig inkább igyekszünk elkerülni, mint elébe menni. A régi hirdetések kora lejárt, felejtsük el az ijesztgetést és a szenvedést! Érjük el azt, hogy ne akarjon kimaradni a jóból!

A nők képesek sokkal többet is kiadni azért, ha elismerik őket, életmódjukat elfogadják. Az egyik fő tanulság, hogy a hagyományos értékesítésen alapuló hirdetések kevésbé lesznek hatékonyak, viszont a kifinomult empatikus hirdetői hozzáállás eredményt és sikert hoz a jövőben is.

Miért fontos, hogy minden kommunikációnk személyes legyen?

Igazából nem a termékünket akarja a vevő, hanem azt, amit elér vele. Ehhez ismerni kell őt, a vásárlási stílusát a problémáival is motivációival együtt. És nem elég ismerni, szeretni is kell őt ahhoz, hogy azt érezze önzetlenül is készek vagyunk segíteni neki. Ne feledjük, a nők azonnal átlátnak rajtunk, gyorsabban célt érünk egy kidolgozott, tudatos pull marketing stratégiával. Ráadásul olyan vevőket vonzunk vele, amilyenekre vágyunk.

Ez a felelős hozzáállás.

Forrás

Pálfi Éva - Hogyan adj el nőknek B2W? 2018 Budapest, Moare Design

Martha Barletta - Marketing to Women. Dearborn Trade Publishing, 2003

Bridget Brenman – Why She Buys. 2009, Crown Business


Társadalmi szerepvállalás:

A B2W® kiáll a nőkre célzó tudatos, őszinte, egyenes marketingkommunikáció mellett, ezért arra törekszik, hogy a nőket és a nőkre célzó cégeket tudásanyagokkal, és a jövőt alakító példaértékű szakemberekkel segítse.

A B2W® hiszi, hogy az okos marketingkommunikációnak társadalmi haszna van.

A B2W® fókuszában a 21. századi nők élettani, biológiai és érzelmi megismerése áll, ezért folyamatosan kutatja és elemzi szokásaikat, élethelyzetüket annak érdekében, hogy a B2W tudatos cégek marketingkommunikációja támogassa és segítse a nőket az előttük álló kihívásokkal való megbirkózásban, a nekik szánt termékek és szolgáltatások közti választásban, és hogy számukra a vásárlást egyszerűbbé, megnyugtatóvá, biztonságossá, de egyben a mindennapokból kiszakító élménnyé is tegye.

A B2W® legjelentősebb szakmai csúcstalálkozója a B2W Fesztivál, mely évente kerül megrendezésre.

A B2W® prémium közössége a B2W® VIP Club, melyben a tagok kapcsolatépítéssel, tapasztalat megosztással, tudásanyagokkal, és saját online közösségi platformmal fejlesztik magukat, és cégüket. Folyamatosan figyeli és kutatja a média pozitív és negatív hatásait, hogy megoszthassa tapasztalatait a média szereplőivel, cégvezetőkkel, marketingesekkel és kivitelezőkkel, valamint magukkal a női fogyasztókkal is.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Pálfi Éva

Brandstylist iparművész, női marketing szakértő, a B2W alapítója 1998-ban végzett a MOME Iparművészeti Egyetemen, majd lett kreatív igazgató számos hazai piacvezető cégnél. Nem csak művészkedik …