Milyen keresőoptimalizálási trendekre számíthatunk 2020-ban?

Milyen keresőoptimalizálási trendekre számíthatunk 2020-ban?
Az online marketing napról napra változik és így vele a keresőoptimalizálás is. Boros Krisztián, a Hyper Marketing online marketing ügynökség vezetőjének cikke.

Az online marketing napról napra változik és így vele a keresőoptimalizálás is, éppen ezért túlságosan optimista kijelentés lenne, hogy előre láthatjuk a biztosan várható trendeket e területen. Ennek ellenére a nyugatabbra elhelyezkedő országokban évek óta tartó tendenciákra viszont teljes mértékben alapozhatunk és az olyan technológia folyamatokra is, mint például a mesterséges intelligencia (AI) térnyerése. Ezek elterjedése hazánkban csak idő kérdése. Tehát nézzünk meg olyan megoldásokat, amik akár versenyelőnyt is adhatnak a kevésbé felkészült weboldalakkal szemben.

SEO Trendek 2020-ban! Hogyan optimalizáljunk a jövő keresőoptimalizálás trendekre?

1.Featured Snippets- Kiemelt gyors válaszok

Az angol nyelv területen már erősen hódító Featured Snippet-ek nagy népszerűségnek örvendenek a felhasználók körében, mivel kérdéseikre azonnali gyors válaszokat kapnak. A keresési listán ezek a találatok a 0. pozícióban kapnak helyet, tehát SEO-munka szempontjából rettentő fontos újításról beszélünk még, ha a cél az is, hogy a felhasználók el se hagyják a Google keresését.

Nagyon jó keresőoptimalizálási lehetőséget kínál ez olyan weboldalak számára, amik szeretnének több organikus forgalmat generálni, de nincsenek akár még az első 5 helyezésben sem. Featured Snippets optimalizálással óriási versenyelőnyre tehetünk szert, ha magyar nyelven is megtörténik az áttörés. A keresőmotorok kattintásait 54,68%-al növelik a legutóbbi Ahrefs-kutatás alapján.

Hogyan készüljünk fel a Featured Snippets-re?

Kutassuk ki az összes olyan gyakori kérdést a Google rendszerében, ami közvetve vagy közvetlenül a weboldalunkhoz, profilunkhoz kapcsolódik és ezeket egyszerűen, de annál hatékonyabban válaszoljuk meg. Ezeket a válaszokat természetesen egy jól keresőoptimalizált legalább, 1500 szavas cikkbe rejtve.

2. Mesterséges intelligencia (AI) - Keresőoptimalizálás

A mesterséges intelligencia a SEO-ban is óriási előretörésben van, pontosan úgy, ahogy manapság minden területen próbálják kiaknázni a lehető legjobban a benne rejlő lehetőségeket. A Google által élesített Rankbrain-algoritmus egyértelmű vélemény nyilvánítás volt annak érdekében, hogy segítségét a keresőmotorok is szeretnék használni az egyedi felhasználói igények kielégítésére. Ezáltal növelve a keresési találatok minőségét és eredményeinek javítását. Tekintsétek meg a mesterséges intelligencia konkrét fejlődését a Google algoritmuson belül.

De hogyan is működik a mesterséges intelligencia a SEO-ban?

Anélkül, hogy teljes mértékig ismernénk a technikai hátteret vagy akár megpróbálnánk elemezni, a legfontosabb jellemző az, hogy az algoritmus folyamatosan tanul. „Tapasztalatai” alapján ezután osztályozza a weboldalak relevanciáját a beírt keresőszóra vagy kifejezésre.

Hogyan optimalizáljuk weboldalunkat kihasználva az AI-t?

Ez olyan kérdés, amit napjainkban még biztosan nem tud relevánsan meghatározni senki; csak tapogatózás van a témában, de valószínű, hogy ez így is marad.

Hogy is lehetne egy folyamatosan alkalmazkodó, tanuló algoritmust teljesen kiismerni?

Egy biztos: a Google által meghatározott irány az, hogy a szakmailag elismert, releváns, egyedi tartalmakat szeretnének kínálni a felhasználóknak. Tehát a legjobb megoldás, ha tényleg egyedi tartalmat építünk, amit normál esetben az emberek magyar nyelven ritkán, egyáltalán nem vagy nagyon hosszas keresés után találnának meg. Ezáltal olyan tartalmakat biztosíthatunk, aminél a megjelenés dátumát feltüntetve bizonyíthatjuk, hogy ilyet még senki nem csinált előttünk.

3.Hangkeresés elterjedése - SEO Voice Searches a jövőben

Az okostelefon elterjedése előtt, ha szerettünk volna valamilyen választ kapni a kérdéseinkre, csak beültünk a székünkbe és az asztali gépünkön rákerestünk a Google-ben és többé-kevésbé meg is kaptuk a választ. De mi van napjainkban, amikor már mindenki magánál hord egy okostelefont, ami képes anélkül is a keresésre, hogy egyáltalán hozzáérnénk? Rohan a világ, rohanunk vele mi is, mindent gyorsan akarunk. Most! A hangalapú keresés az átlagosnál elsősorban a keresőmotoroknak ad nagyobb munkát, hogy milyen releváns tartalmat jelenítsenek meg.

Annak ismerete a jövőben, hogy hogyan optimalizáljuk tartalmunkat a hangkeresésre is, olyan versenyelőnyt jelenthet, amivel szakadékot teremthetünk egy átlagosan SEO-zott weboldal, versenytárs és magunk között, ezzel értékes organikus forgalmat irányítva vállalkozásunk online felületére. Ez immár trend Magyarországon is egyre jobban terjed! Előzetes felmérések alapján 2020-ra a világon lebonyolított keresések 50%-a már hangalapú lesz.

Hogyan optimalizáljuk tartalmunkat, hogy az a hangkeresésnek is megfeleljen?

SEO stratégiák fontos eleme már régóta a webhelysebesség és a biztonságos kommunikáció SSL tanúsítványon keresztül (HTTPS). A hangalapú keresésénél ezek a feltételek a legfontosabb tényezők közé tartoznak; a válaszokat a felhasználók gyorsan és biztonságosan várják. Visszatér itt is a Google „featured snippets” ötlete, tehát a rövid, lényegretörő, de releváns tartalmat részesíti előnyben, amik átlagosan 30 szó körüliek. A megbízható, régóta működő weboldalak előnyben részesülnek, a találatok szinte csak ilyen oldalakról kerülnek ki. Tartalomkészítésnél használjuk a Google-keresés kiegészítő lehetőségét, hogy az emberek milyen kérdéseket tesznek fel gyakran, ami közel áll a profilunkhoz. Ezekre rövid, egyszerű nyelvezetű választ írva két legyet üthetünk egy csapásra, mert a Featured Snippets-re is felkészülünk. Természetesen ezeket a válaszokat egy jól megtervezett és keresőoptimalizált, 1500 szó feletti szövegbe rejtve.

4.Youtube a jövő TV csatornája - Youtube SEO trend

Ahogy a hangkeresés terjed, úgy az internetes videók népszerűsége is exponenciálisan növekedik. A Youtube előretörése töretlen és egyre jobban erősödik. Sokan elfelejtik, hogy a második legnagyobb keresőhálózatnak tekinthetjük a több 100 millió aktív felhasználójával. A legfrissebb tanulmányok szerint, amiben a Google kutatásai is bent vannak, 10 emberből 6 inkább online videókat néz, mint TV-t. Valószínű, hogy ez a trend egyre jobban nőni is fog az új generációk öregedésével. Ezért egyre jobban szükséges lesz a videós tartalmak készítésése a vállalkozásoknak, ha szeretnének lépést tartani a korral. Ezeket a tartalmakat pedig megfelelően SEO-zni is kell, mert anélkül tudjuk már, hogy nem érünk el annyi embert, hogy megtérüljön az online marketing költségünk. Ráadásul napjainkban már nem olyan könnyű az embereket kizökkenteni a „hirdetési zajból” , egyre jobban immunissá válunk a kedvezményekre. Nagyon erős online marketing fegyver lehet egy érdekes videó, megfelelő érzelmeket generáló zenével.

Hogyan optimalizáljuk videóinkat SEO szempontból?

Több ember elérése érdekében a videós tartalmainkat is optimalizálni kell. Felhasználhatjuk eddigi ON-Page SEO tapasztalatainkat. A lényeg ugyanaz: lássuk el a nekünk releváns kulcsszavakkal a videónk címét és leírását, hogy a lehető legtöbb érdeklődőhez el tudjuk juttatni. Továbbá lássuk el a leírásunkat a megfelelő linkekkel.

5.CTR és Dwell time- Átkattintási arány és oldalon töltött idő fontos rangsorolás tényezők közé kerül(t)

Mivel beszéltük már, hogy ez emberek napjainkban mindent villámgyorsan szeretnének elérni, ez egyértelműen következményként vonja maga után, hogy egy jó átkattintási aránnyal rendelkező oldal, ahol a felhasználó az átlag felett tölt el időt még fontosabb tényező lesz a rangsorolási feltételek között. Ezáltal a Google felé bizonyításra kerül, hogy a tartalmunk a kereső emberek között megfelelő, releváns választ ad, amit érdemes előre sorolni a találati listán. Tegyük hozzá: azért, hogy a SERP-et (Search Engine Results Page) a két tényező közül fontosabbnak tartja a dwell time-ot, jobban érdekli a Google-t, hogy a tartalom megismerések után hogyan reagál egy felhasználó és mennyi ideig tartózkodik ott. A tartózkodási idő elemzésére a Google-találatok között egy nagyon jó statisztikát közölt a SearchMetrics egy tanulmányában. Röviden ez az idő a top10-ben különböző területeken elhelyezkedő weboldalaknál 3 perc 10 másodperc volt.

Hogyan javítsuk CTR-ünket és Dwel time-unkat, hogy az javítsa a helyezésünket a Google találati listán?

Régóta bevált SEO stratégia a meta leírások javítása és tesztelése. Ennek alkalmazása jelentősen javítja a CTR-ünket. Érdemes elemezni a versenytársaink meta leírását és ez alapján módosításokat eszközölni, hogy mi ki tudjunk tűnni a tömegből. Egyre jobban elterjedt trend az emoji-k alkalmazása, ami jobban feltűnik a kereső embereknek a betű tengerben. Azzal viszont legyünk tisztában, hogy a Google ezeket nem minden esetben jeleníti meg. Olyan URL címek használata, amiben egyértelműen kiderül, hogy a látogatót mi várja weboldalunkon, továbbá figyelem felhívó hatása is van, jobb átkattintási eredményeket szoktak elérni. A meta leírás szakszerű használatával, beszédes URL címekkel, ha jó átkattintási aránnyal rendelkezünk huzamosabb ideig, a Google ezt figyelembe veszi és a rosszabbul teljesítő weboldalak elé sorol bennünket.

Dwell time-unk javítására nagyon egyszerű recept létezik. Minőségi tartalom! Legyenek menüpontjaink, cikkeink, természetes, megnyerő nyelvezetűek, amik minél tovább megragadják a látogatóink figyelmét és hasznos információkkal szolgálnak. Ezekben a cikkekben érdemes olyan belső linkeket (témához kapcsolódó blog bejegyzések) alkalmazni, ami a felhasználót még tovább a mi honlapunkon tartja.

6.Mobil UX javítása - A mobil böngészés felhasználói élménye meghatározza a rangsorolást
Lejárt lemez már, de a weboldalak optimalizálása mobil eszközökre rettentő fontos SEO-rangsorolási tényező már évek óta. Nem túlzás azt állítani, hogy az emberek már többet böngésznek okostelefonokon, ezért ez a keresőoptimalizálási tendencia még jobban erősödik. Itt viszont nem állhatunk meg, ez már kevés! Nem elég az, hogy honlapunk reszponzív, esetleg adaptív, hanem legyen okos eszközökre (direkt így írtam, mert érdemes belevenni a tableteket, okos órákat, és TV-ket is) optimalizált, az itt eltöltött időnek kielégítőnek kell lennie a látogatónak. Minél jobban figyelünk a mobilélmény javítására, annál előkelőbb helyezést érhetünk el a találati listán.

Hogyan javítsuk weboldalunk Mobil UX-ét?

Egyszerű navigálással, értelemszerű, logikus struktúrával és könnyen átlátható szövegekkel, képekkel. Még nagyobb előny, ha követjük a ONE-Hand trendet és lehetővé tesszük, hogy akár egy kézzel is „akadálymentesített” legyen weblapunk.

Pro-tippnek mindenképpen ajánlott az AMP oldalak használata, legalább a blog cikkeinkre. Ez az angol Accelerated Mobil Pages mozaikszava, azaz gyorsított mobil oldalakat jelent, amiknek az 1 másodperces betöltési idejét nehéz túlszárnyalni más technikákkal a mobil UX javítása során.

7. E-A-T a SEO-ban - Azaz, a tartalom a király a keresőoptimalizálásban
Igen, de nem mindegy, hogy milyen tartalom! Pont ez a lényege az EAT-nak, ami az Expertise-Authority-Trustworthiness angol szavakból tevődik össze. Ez magyarul Szakértelem-Hitelesség-Megbízhatóság szentháromságát jelenti. Ez a Google irányelv már azért az előző években is meghatározó volt ON-Page SEO szempontjából, de az egyre erősödő keresőoptimalizálás-trend miatt mindenképpen a jövő trendjeihez is sorolható. A szakértelem a szerző minőségi mutatója abban a témában, amiben publikál. Már nem elég össze-vissza írogatni úgy, hogy nem is írunk releváns, valós információkat; szükséges tényező, hogy amit közlünk a látogatóinkkal az ténylegesen igaz, hozzáértő információ legyen.

Hogyan készítsünk EAT szerinti SEO tartalmat?

Mindenképpen használjuk ki az internet adta egyszerű lehetőségeket. Blog bejegyzéseinkhez adjunk hozzá szerzőnevet és különféle, a szerzőre utaló adatokat, elismeréseket. Ezáltal tudjuk építeni nevünk szakértelmét is a Google szemében, így két legyet is ütünk egy csapásra. Legyen lehetőség valamilyen szintű vélemény nyilvánításra, lájkolásra, hozzászólásra, értékelésre. Hozzunk létre a közösségi médiában személyes profilokat szakmai elismeréseinket, végzettségeinket feltüntetve, hogy a keresőmotorok ezt is megtalálják bizonyítva, hogy amilyen témában írunk, abban szakértők is vagyunk. A felhasználói biztonság érdekében használjunk SSL tanúsítvány a weboldalunkon, ha még nem tettük meg.

8. A közösségi média a SEO-ban

Fontos megértenünk, hogy a közösségi csatornák szárnyalása után - Facebook, Twitter, Instagram és a sok többi kisebb szereplőt is beleértve - a keresőoptimalizálásban már most nagy fontossággal bír, de én úgy látom, hogy ezt az elvet Magyarországon nem sokan követik még. El kell fogadnia a Google-nek, Bing-nek, Yahoo-nak is, hogy egyre többen mellőzik az internetes keresőmotorok használatát, mert minél többen szeretnének egy helyen a lehető leggyorsabban információhoz jutni anélkül, hogy ide-oda „rohangálnak” az URL címek között. Ezáltal egy SEO-szakembernek is tisztában kell lenni azzal, hogy ezeken a közösségi média felületeken hogyan optimalizálja tartalmát. Hozzáteszem, hogy olyan rettentő nagy különbségek nincsenek a Google ON-Page SEO és mondjuk egy Facebook kereső tartalmi optimalizálása között. Erről találhattok itt egy hosszabb cikket, ami tökéletesen bebizonyítja ezt a tényt és segít abban, hogy Hogyan optimalizáld Facebook oldalad, hogy az segítse a keresőoptimalizálást is?  Már minden keresőmotor indexeli azokat a releváns tartalmakat, amik a közösségi médiában jelennek meg, ráadásul a személyes profilokat és üzleti oldalakat is. Persze linképítési stratégiaként nem célszerű használni, mivel az összes social média link NO-Follow tagot kap, ami nem segít a linkerősségünk növelésében. Vagy esetleg mégis megéri? Az előbb linkelt cikkben ez is kiderül, hogy ez közvetve például hogyan hat a Google SEO-ra. Annyit elárulok, ha nincs időtök végig olvasni, hogy a Facebook és a Twitter befolyásolja a legjobban a Google keresőoptimalizálást közvetve. További ilyen releváns cikket írt Neil is angol nyelven.

Hogyan optimalizáljuk közösségi média jelenlétünk, hogy az segítse a keresőoptimalizálásunkat?

Mindenképpen hozzunk létre külön céges és személyes profilt is Facebook-on, Twitter-en, Linkedin-en a szakmai relevanciánkat növelve. Vállalkozásunk közösségi média oldalán tartalmainkat optimalizáljuk a nekünk releváns kulcsszavakra. Adjunk meg a címben kulcsszót esetleg földrajzi helyet is, ha szeretnénk helyileg célközönséget szegmentálni. Posztjainkban mindig legyen elrejtve kulcsszó is, ha az adott közösségi média oldal keresőjében valaki rá keresne a témára. Ez például Instagram esetében a hashtag-ekkel nagy jól megoldható.

Konklúzió-SEO Trendek 2020
Áttekintve az eszközök jellegét, egyértelműen kijelenthetjük, hogy valamilyen formában az egész a minőségi tartalom gyártásra összpontosít. Érdemes odafigyelni tehát erre a SEO stratégiára. A minőségi tartalom gyártásával támogathatjuk linképítési stratégiánkat is, ami jelenleg a legfontosabb rangsorolási tényező. Ezek a felsorolt keresőoptimalizálás trendek biztosan dominálni fogják a technikákat, amivel javíthatjuk weboldalunk helyezését a keresési találatok között. Továbbá nem szabad megfeledkezni az alternatív megoldásokról sem, mint az AR vagy a VR. Itt találhattok a SEO trendekről egy bővebb verziót.

Betekintést kaphattatok olyan jövőbeli keresőoptimalizálás trendekbe, amik valószínűleg egyre jobban meghatározó elemei lesznek a megtervezett SEO stratégiáknak és már most ajánlatos foglalkozni velük. Ezekre kaptatok is pár tippet, hogy lehet felkészülni. Olvassátok továbbra is a Digital Hungary-t, ha szeretnétek keresőoptimalizálási témákban szakszerű segítségeket kapni.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Boros Krisztián

Keresőoptimalizálás és digitális marketing szakértő. Mindig rendszerekben próbál gondolkodni globális látásmóddal ötvözve. Az online marketing területén olyan stratégiákat igyekszik ...