Milliók ordítoznak, de légy te a leghangosabb!

Milliók ordítoznak, de légy te a leghangosabb!
Az ügyfelek nem esnek csak úgy a fáról, keményen meg kell értük dolgozni. A tartalommarketing jó megoldás lehet.

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ - olvasható a Langmár Kommunikáció blogján. Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing.

A tartalommarketing titkos tanai
Az egész témakör lényege, hogy eljuttassuk üzenetünket a célközönséghez: igazából „csupán” a kommunikáció.

„Tudunk Neked segíteni ebben problémában, és – a pénzedért cserébe – készséggel állunk a rendelkezésedre.” Eddig tiszta sor. Nincs más dolgunk, mint kiállni a képzeletbeli dombtetőre, és szétkiabálni ezt országnak-világnak. Amivel készen is volnánk.

Csakhogy a helyzet az, hogy több millióan ordítoznak ott hasonló megoldásokról, amelyek közöl ráadásul nem is mindegyik egyformán működőképes. Az eredmény? Egy olyan hallgatóság, amely bizalmatlan, és hovatovább fülvédővel jár.

Ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor gyorsan el is érkezünk a kudarcba fulladt, pénznyelő marketing ösvényeire és az olyan elképzelésekhez, melyek szerint „a marketing fölösleges pénzkidobás”. De van egy másik út is…

Noha a közönség nem hajlandó figyelni, attól még igényei és problémái vannak, és ezért keresi a megoldásokat. Nem reklámokat, termékeket és akciós ajánlatokat keres, hanem olyan használható információkat, amelyek segítségével meg tudja oldani a problémáit.

Szóval mi is a tartalommarketing – avagy angolul a „content marketing”? Meghatározása szerint: „Egy stratégiai marketingmegközelítés, ami értékes, hasznos, rendszeres tartalmak készítésére és terjesztésére fókuszál a célközönség odavonzása, megszerzése, megtartása és legfőképp a profit növelése érdekében.”

Itt a hangsúly az „értékes” szón van. Ha tartalommarketinggel foglalkozunk, akkor olyan tartalmakat készítünk és teszünk közzé rendszeresen, amelyek az olvasó problémájáról és megoldásáról szóló, hasznos információkat tartalmaznak.

Egyszerűen arról van szól, hogy megfordítjuk az áramlásokat. Nem mi tukmálunk, hanem csak könnyen és leginkább ingyenesen hozzáférhetővé teszünk olyan dolgokat, amiket az emberek eleve önszántukból keresnek.

A tartalommarketing előnyei

- Bizalomgerjesztő. Mind a régi, mind az új vásárlók értékelni fogják, ha valaki önzetlenül segíteni próbál, és pláne értékelik, ha ez sikerül is. Így sokkal könnyebb új ügyfeleket szerezni, illetve megtartani a régieket.

- Szakértői pozíció. Ugye szívesebben fordulsz ahhoz, aki sok hasznos okosságot tesz közzé egy bizonyos témában?

- Több bevétel. Nem szükséges ecsetelni, hogy inkább annál vásárolok, aki valóban ért a szakterületéhez, és bizonyítottan segítőkész.

- Költséghatékony. Nem kerül őrült pénzösszegekbe segíteni az embereknek, és mondjuk egy Facebook- poszt vagy hirdetés teljesítményét nagyon könnyű mérni, illetve korrigálni.

A cikk itt folytatódik!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: Marketing