Mikor éri meg az online marketing?

Mikor éri meg az online marketing?
Egyre komolyabb fejfájást okoz a kis- és középvállalkozások számára az online marketing hatékonyságának növelése. Nagyon sokan áldozatul esnek tapasztalattal nem rendelkező, de álmodozó szabadúszóknak, vagy olyan csapatoknak, akik számára nem ismertek a megfelelő folyamatok. Tóth Patrik online marketing szakértő szerint ráadásul sokan szembesülnek idővel azzal, hogy hiába növelik a költségvetést, önmagában ettől nem válnak eredményesebbé. Tapasztalata szerint a sikeres és teljes körű online marketing titka abban rejlik, hogy a reál és humán képességek együttesen megmutatkoznak. Így lehet kreatív, az embert megérintő üzeneteket létrehozni, és a technikai feladatokat precízen végrehajtani valamint az adatokat összefüggéseiben elemezni.

Ha a világot megvizsgáljuk, minden drágul, miközben a vásárlóerő nem növekszik ugyanolyan ütemben. A vállalkozásoknak éppen ezért a kiadási oldalt is optimalizálni kell. Ennek legjelentősebb része a rezsi szokott lenni, de általában a marketing is ott szerepel a cégek öt legnagyobb kiadásában.

Tóth Patrik online marketing szakértő szerint a marketingköltségek megtépázása visszásan is elsülhet, egy megfelelő stratégiát kidolgozva ugyanis elő sem állhatna olyan helyzet, hogy egy vállalkozás ne tudná megőrizni a versenyképességét a nehéz időkben is.

Ha egymást másolják, eltűnik az egyediség

„A zűrzavar korát éljük az online marketingben. A cégek látszólagos kényelemből, vagy költségcsökkentés címszó alatt sokszor az ügyvezető, vagy egy asszisztens foglalkozik vele, és azt tapasztalják, hogy hiába növelik a marketing kiadást, attól nem feltétlenül lesz jobb az eredmény. Ha nincs egy olyan rendszerük, ami skálázható lenne, az gátat szab a kampányok sikerességének” – mutatott rá a Golden Brothers digitális marketing ügynökség tulajdonosa.

Ha egy vállalkozó azt tapasztalja - folytatta - hogy vannak elégedett ügyfelei, de bőven van még kapacitásuk, akkor kommunikációs és rendszer szinten kell fejlődnie a vállalkozásnak, hogy újabb és újabb minőségi megkeresések, illetve visszatérő vásárlóréteg alakuljon ki.

Hosszútávon zsákutca az a megközelítés, hogy más hasonló vállalkozást kezdek másolni. Kényelmesebbnek és gyorsabbnak tűnhet, de egyértelműen az egyediségé a jövő.

A megfelelő tervezés már önmagában versenyelőny lehet. Egy házat sem úgy építenek - jobb esetben - hogy a kőművesek céltalanul bolyonganak a telken, hanem a generálkivitelező egy tervrajzot követ - amihez költségvetést is rendelnek.

„Kifejlesztettünk egy olyan virtuális környezetet, ahol szimulálni tudjuk egy-egy vállalkozás marketing tevékenységét - így a költségvetés felhasználása előtt látjuk, mi várható egy-egy hirdetési kampánytól. Ezt imádják a tudatos vállalkozók, mert nem a pénzükön “próbálkozunk”, hanem döntési helyzetbe kerülnek, melyik lehetőség a legkecsegtetőbb számukra - ráadásul az üzleti kockázatok jelentős mérséklésével."

Tóth Patrik arról is beszélt, humán és reál beállítottságú szakemberekre egyaránt szükség van a marketingnél, hiszen míg egyikük a szövegezéshez ért jobban, a másik technikailag tudja jól beállítani az adott hirdetést, illetve a számok embereként kényelmesen átlát olyan összefüggéseket, amelyet egy inkább kreatív ember szívesen átad másnak.

Ne üljünk fordítva a lovon!

A Golden Brothers digitális marketing ügynökség tulajdonosa elmondta, a kétségbeesés miatt sokan esnek áldozatául, hogy a tenni akarás miatt meggondolatlanul, vagy a sietség okán az eszközöket tekintik célnak. “Jó példa erre, hogy nemrégiben megkeresett egy cég és csak azt akarták, hogy a Facebookon történjen valami, de nem azért, mert ott valami konkrét tervük lett volna, csak hallották, hogy sokan használják a felületet. Ez az általánosító megközelítés nem szokott beválni, ezért azt javasoltam nekik, hogy ne az legyen a cél, hogy jelen legyünk valahol, hanem vizsgáljuk meg, hol keresik az emberek a problémáikra a megoldást, amire nekünk van egy termékünk, szolgáltatásunk.” - tette hozzá.

Tóth Patrik a teljes körű online marketing híve, a családi vállalkozásuk példáján keresztül tanulta meg, hogy egy összehangolt, területenkénti specialistákból álló csapatban kell dolgozni annak érdekében, hogy a gazdasági célokat elérjük.

„Lehet, hogy a kezdők, vagy egyes szabadúszók olcsóbb ajánlatot adnak, de hosszú távon ennek óriási a kockázata. Egy ügynökség a komplex látásmódjának köszönhetően jóval költséghatékonyabban hoz hosszútávon érdeklődőket. Az átgondolt és tudatosan tervezett, sokrétű marketingfolyamat nyereségesebb, még ha maga a megbízási díj esetenként magasabbnak tűnhet. Az összképet kell látni.” mondta magabiztosan.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!