Miért használjunk céges email címet? - Sebők Beatrix vendégszerzőnk írása

Miért használjunk céges email címet? - Sebők Beatrix vendégszerzőnk írása
Manapság az email cím megléte ugyanolyan alapvető személyes adatnak minősül, mint a lakcím vagy telefonszám. Magánszemélyként is szükség van rá a mindennapi életben, de a vállalkozások különös hasznélvezői az email küldés lehetőségének, hiszen a munkát hatékonyabbá és gyorsabbá teszi, használata megbízható és meglehetősen rugalmas.

Ahogyan említettük, a mai világban már szinte mindenki rendelkezik email címmel, de ez nem elég, üzleti célokra céges email címet érdemes létrehozni. Vajon miért és mi a különbség? Céges email címnek azt nevezzük, mikor az email cím @ utáni részén a cég domain neve szerepel és nem a gmail.com, freemail.hu vagy egyéb email szolgáltatók végződései.

A céges email cím használatának előnyei

● Segíti a márkaépítést

A cég domain neve szerepel gyakorlatilag minden névjegykártyán, online és offline megjelenéskor az email címmel együtt, nem beszélve az összes céges üzenetváltásról. Azt pedig mondanunk sem kell, hogy minél többször látják, hallják az emberek a cég nevét, márkanevet, honlapcímet, annál jobb.

● Megbízhatóságot sugall

A vállalkozás domain nevének szerepeltetése az email címben bizalmat kelt az üzenet címzettjeiben. Egyből megbizonyosodhatnak róla, hogy a cég egyik munkatársával leveleznek, nem kell kétségbe vonniuk a levelezőpartner kilétét. Mivel manapság egyre több emailes átverésről hallunk, ez kifejezetten fontos szempont, szerepe megkérdőjelezhetetlen.

● Profi hatást kelt

Korántsem lehet profinak nevezni egy olyan céget, aki Gmail-es email címről kommunikál az érdeklődőivel, partnereivel. Igyekezzünk erre odafigyelni és amennyiben rendelkezünk honlappal, használjunk domaines email címeket.

● Konzisztens

Akár egyes részlegek, akár kollégák számára hozunk létre email címeket, következetesen tudjuk őket használni, azonos formátumban. Ez nemcsak az ügyfelekkel, hanem a cégen belül folytatott kommunikációt is meg tudja könnyíteni.

Email cím választása

Hogyan kezdjünk neki, mégis milyen céges email címeket készítsünk? Érdemes létrehozni egy központi email címet, melyet talán leggyakrabban az info@ceghonlapja.hu formátumban használnak. Továbbá az egyes részlegeknek is lehet saját email címe, amennyiben szükséges, mint például az értékesítés, marketing, vagy HR. Továbbá minden munkatárs számára létrehozhatunk saját email címet a kereszt- és vezetéknevek valamilyen – egységes – kombinációiból. Ilyen lehet a marketing@ceghonlapja.hu, hr@ceghonlapja.hu vagy vezeteknev.keresztnev@ceghonlapja.hu cím.

Céges email cím létrehozása

Alapvető követelmény, hogy legyen a cégnek weboldala, ehhez ugyanis szükség van domain névre és webtárhelyre is. E két szolgáltatás megléte már általában önmagában elegendő szokott lenni ahhoz, hogy céges email címet hozzunk létre, akár korlátlan számú email aliassal, azaz a cégen belül akár mindenkinek és minden részlegnek külön címet készíthetünk. Az email címek pedig értelemszerűen kivétel nélkül a cég domain nevére fognak végződni.

Céges email cím használata

A különféle email címek kezelésére általában ingyenes levelezőprogramokat szoktak használni – mint a Microsoft Outlook vagy a Mozilla Thunderbird –, ahol akár több címet is kezelhetünk egyszerre. Viszont akiknek ez a lehetőség kevésbé szimpatikus, ők többek között a Gmail rendszerébe is beköthetik a céges email címük levelezését.

+ Profi névjegy

Ha már a céges email címeket létrehoztuk, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a megfelelő névjegy is hozzátartozik a profi üzleti levelezéshez, hiszen sokat elárul az igényességről a megfelelő névjegy vagy annak hiánya is.

Számos módszerrel készíthetünk névjegyet, ami biztos, hogy a nevünkön túl nem árt tartalmaznia a pozíciónkat, a cég nevét, domain címét, valamint telefonszámunkat. Ezen kívül illeszthetünk be képet, vagy akár a vállalkozás közösségi oldalait is linkelhetjük.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Sebők Beatrix

A Rackhost.hu marketing menedzsereként közel áll hozzám az online marketing és a tech témakör egyaránt. Céges szinten több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezünk a szerver hoszting területén. 2011 …


Címkék: e-mail