Mi alapján választanak partnert a vállalati marketingesek?

Mi alapján választanak partnert a vállalati marketingesek?
A megkérdezettek 77% ismerős ajánlása alapján kezd tájékozódni, 59% korábbi együttműködések alapján választ.

2020-ban mindenki az online térbe menekült, és tette ezt több vagy éppen kevesebb sikerrel. A webes megoldások felértékelődése, és úgy általánosságban az online jelenlét minősége, a legtöbb vállalkozás számára a túlélés lehetőségét jelentette. Fejlesztési projektekből nem volt hiány, de a tapasztalatok és a munkafolyamatok megosztása vegyes képet mutat.

Nagy általánosságban elmondható, hogy online fejlesztések esetén a programozást többségében külső partner bevonásával oldják meg a cégek, a válaszadók alig 10%-a mondta, hogy házon belül oldják meg a teljes folyamatot. Amiben eltérés mutatkozott az a feladat meghatározásának kérdése: a leggyakoribb eljárás, hogy a megrendelői oldalon csupán a probléma/feladat megfogalmazása történik meg és a teljes megoldási javaslatot a fejlesztő csapattól várják. Ez nagyon pozitív, mert a közös gondolkodás során jobb eséllyel születik meg egy valóban az igényeknek megfelelő megoldás, ami a megrendelő igényeit hosszabb távon is szolgálja, például azzal, hogy egy könnyen módosítható felületet jön létre, amely a cég változásaira rugalmasan tud reagálni. A válaszadók közel harmada azonban nem ad ilyen mértékben szabad kezet, több mint 23% már az elkészült kreatív után, kész specifikációval keres magának fejlesztő partnert.

Érdekes kérdés, hogy milyen folyamatot követően történik a partnerek kiválasztása. Ami talán a legfontosabb a személyes ajánlás és a korábbi tapasztalat. A megkérdezettek 77% ismerős ajánlása alapján kezd tájékozódni, 59% korábbi együttműködések alapján választ. Külön érdekesség, hogy a szakmai elismerések vagy a sajtójelenlét csupán 13%-ban számít az első körös szűrés során.

A végső döntésnél egyértelműen az ár a döntő szempont, ezt követi a kreativitás, a szakmai tapasztalat és a személyes benyomás.

A korábbi tapasztalatok tekintetében, ami talán a leglényegesebb, hogy a válaszadók 90%-a nyilatkozott úgy, hogy a programozási folyamat során az elvárások és az igények bizony változtak. Tekintve a fejlesztési folyamatok összetettségét, ez a szám egyáltalán nem meglepő. “Érdekes ellentét, hogy bár a legtöbb esetben változnak az igények a fejlesztés során, a döntéshozatalnál még mindig az ár az elsődleges szempont. Vagyis ezzel már az első körös árajánlatnál is érdemes számolni, hiszen mindenkinek az az érdeke, hogy az elfogadott büdzsé tartható legyen. A megrendelői igények egyébként jelentősen átalakultak az elmúlt néhány évben. Míg korábban az volt az elvárás, hogy egy konkrét feladatot hajtsunk végre, ma sokkal nagyobb az igény a tanácsadásra és a közös gondolkodásra. Az agilitás ma már alapelvárás. Fontos, hogy olyan megoldásokat fejlesszünk, amelyek életképesek hosszabb távon is és rentábilisak az igények változását követően is” – mondja Kulcsár Zsolt, az Integral Vision ügyvezető igazgatója.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!