22 éve tervezek multi és kkv cégeknek vizuális marketinget, 16 éve weboldal stratégiát, designt. Azt tapasztaltam, hogy a cégeknek és a tervezőknek is folyamatosan meg kell újulniuk ahhoz, hogy a vásárlók igényeihez és a felületekhez igazodva eredményesen kommunikálhassanak szöveges és vizuális tartalmaikkal. A designgondolkodás szinte kötelezővé teszi a folyamatos korrigálást, az elmúlt félév pedig olyan sokat változtatott a vásárlói szokásokon (pláne online), hogy eljött az idő az újratervezésre.
Abban szeretnék segíteni most Neked, hogy az őszi és a karácsonyi hajrára eredményesen felkészíthesd meglévő, vagy új oldalaidat, túllépve az UX és UI konvenciókon, reszponzív kialakításokon, mert ugye ezek ma már alapnak számítanak.
Egy B2W tudatos tartalom csekklistát állítottam össze webes felületekhez, pl. landoló vagy termékoldalaidhoz, melyet imádni fognak a nők, hálásak is lesznek a figyelmes információkért.
Mi befolyásolja a nőket igazán?
1. Stílus, hangnem és látványvilág
Tudtad, hogy 92% azonnal elhagyja weboldaladat, ha az igénytelen, kusza, vagy nem látogatódhoz szól? Nincs sem figyelmük, sem idejük, sem pedig türelmük ahhoz, hogy kibogarásszák a semmitmondó információkból a számukra lényegeset. Már az első pillanatban magával ragadónak kell lennie a stílusodnak. Ehhez persze alaposan ismerned kell perszónáidat, hogy mire vágynak a legjobb vevőid.
TIPP: piackutatással tűpontosan beazonosíthatod női célközönséged igényeit, azt a stílust, amiben jól érzi magát.
2. Mi az, amit az oldalon eladsz, miről szól a szolgáltatásod?
Fogalmazz meg egyszerűen, lényegre törően egy pozicionálást, hiszen egy 21. századi nő rengeteg dolgot csinál egyszerre, ideje a legkevesebb. Amikor megérkezek a weboldaladra, pontosan tudnom kell, hogy miben segít nekem a terméked, szolgáltatásod.
Ha ügyes vagy, akkor már a látvánnyal elcsábítottál, a pozicionálással pedig megértettem miért kell nekem, amit kínálsz. Ám itt még csak a rajongóid, visszatérő vevőid fogják megnyomni rutinosan a „megrendelem” gombot, többiek vagy lekeresnek másokat is a neten, vagy informálódnak rólad, cégedről. Kérlek ne kövesd el azt a hibát, hogy itt elengeded a kezüket, adj meg minden fontos infót. Emlékszel, a korábbi cikkeimben írtam arról, hogy a nők úgyis lekutatnak mindent, amire kíváncsiak ;)
3. Ki az, aki eladja? Miért higgyek neki?
Legjobb, ha innentől van egy „házigazdája” az oldalnak, aki beszél hozzám. Mi nők nagyra becsüljük a kapcsolatokat, fontos a személyesség. Mutasd be a víziódat, miért te, vagy branded ért ehhez a legjobban! Ha itt meggyőzöl egy problématudatos vevőt, már nem megy el máshová árakat összehasonlítgatni, tudja, hogy jó kezekben van nálad. Fontos, hogy röviden, lényegre törően fogalmazz, mert nem rajtad van a fókusz, hanem a vevődön – mit teszel érte?
TIPP: ebbe a blokkba érdemes betenni egy vevővéleményt is, aki alátámasztja hitelesen azt, amit állítottál magadról. Díjakat, elismeréseket, referenciákat.
4. Milyen problémát old meg terméked, szolgáltatásod?
Offline könnyen megtapogathatunk, megízlelhetünk, megszagolhatunk bármit, online viszont mindezt részletesen be kell mutatnod. Mutasd meg azt, ha használom amit kínálsz, és azt is, hogy mi történik, ha nem. Akinek még problématudata sincs, de valahogy odakeveredett az oldaladra (pl. egy barátnő lájkolta egy social bejegyzésedet), itt érti meg azt, ha vásárolna tőled, jobban járna. Mutasd be azt is, hogy konkrétan mit kap a vevő és miért jó ez neki!
TIPP: árulj el olyan titkokat is, amiről mások nem tudhatnak, de ide jöhetnek a statisztikák is, logikus okok, melyek képesek meggyőzni otthon a családot is ;)
5. Igazat mondj!
Egy nő azonnal kiszimatolja, ha valami hamis, vagy kifejezetten csak sales. Finoman mesélj a hibákról, mondd el, hogy mire nem jó a termék, vagy ki nem a vevőtípusod. Ez a blokk azért is hasznodra lesz, mert távol tartja azokat, akik valóban nem nálad kell, hogy kikössenek. Fogalmazz őszintén, csempéssz bele egy kis EQ marketinget is!
Az eddigiekben arról írtam, hogyan győzz meg egy rajongót, egy problématudatos látogatót, illetve olyanokat is, akik még nem is tudtak arról, hogy problémájuk van. Lehet bárkiből visszatérő lelkes vásárló, aki weboldaladra téved, nem tudhatod, hogy épp milyen állapotban került hozzád. Tudod, a nők, ha jó élmények érik vásárlás közben, akkor tovább ajánlanak másoknak is. Éppen ezért fontos, hogy ne csak egy katalógus legyen a megjelenésed, hanem szólj mindenkihez!
6. Mindenkit meg lehet győzni?
Azokat is, akik azt gondolják, hülyeség amit csinálsz?!?? Igen!!! A legjobb vevőid lehetnek majd :) Jöhetnek az esettanulmányok, előtte/utána posztok, blog, tippek & trükkök, vevővélemények, akárcsak egy igazi magazinban! Ha sok-sok példát hozol fel és azt látja egy tagadó user az oldaladon, hogy hoppá, ez a brand ilyen sok embernek segített, vagy jéééé, milyen lelkes itt mindenki, akkor biztos lehetsz benne, hogy utánad fog nézni jobban. És még az is lehet, hogy azt mondja mégsem akkora hülyeség :)
7. Kifogáskezelés
Hova teszem a legújabb weboldal struktúrákba a GYIK-et? A láblécbe! Minden oldalon elérhető, bármilyen hosszú is a landolód, vagy termékoldalad, mobilon egy pillanat alatt legörgethetünk, és ott vannak a legfontosabb kérdések, amik felmerülhetnek a nőkben. Sőt, adj választ olyan kérdésekre is, amire még csak nem is gondolnának maguktól – nagyon hálásak lesznek érte! Garanciákat is betehetsz ide, bizony, a láblécbe!!!
Nos, ezek az alapvető kérdések, melyek biztosan érdeklik a nőket, termékeknél pedig azt javaslom, hogy kellő számú választási lehetőséget, csomagajánlatot, kiegészítő terméket biztosíts. Ne sokkold túl őket, de hadd válogassanak :)
Ehhez ismerned kell hölgy vevőidet. Abban biztos lehetsz, hogy amíg egy férfi két verzióból képes gyorsan választani, addig egy nő szívesen nézelődik még…. és egy rakás kérdést tesz fel magában: „biztosan jól áll majd?”, „mit fognak szólni a munkatársaim?”, „mi a legjobb a gyerekeknek?”, „szeretni fogja ezt az ajándékot?”, „egészséges?”, „biztonságos?”...?!??
Mi a helyes sorrendje ezeknek a blokkoknak pl. egy sales landoló esetében?
A fenti sorrendet szoktam javasolni első lépésben úgy, hogy a blokkok között mindenhol CTA, vagy termék carusel van, hiszen az a jó, ha nem csak olvasgatnak, hanem vásárolnak, regisztrálnak a látogatók. Egy hőtérképen viszont azonnal látszik, hogy mire kíváncsiak igazán a vevők, ezeket érdemes feljebb hozni a későbbiekben. Első körben mindig több információval indítunk, ez persze nem regényt jelent, hanem fontos infókat, aztán később el szoktuk hagyni a kevésbé fontos részeket. Menüpontokba is szedhetjük a tartalmakat, a lehető legkevesebb utat bejárva a vásárlás lezárásáig. Képek összeválogatásánál azt javaslom, hogy legyenek ott a perszónáid a képeken – stock fotókat mellőzve inkább saját képeket javaslok, mert hitelesebb – miközben használják, élvezik a termékeid, szolgáltatásaid előnyeit. Mi nők sokkal könnyebben tudunk velük azonosulni, és nem akarunk majd kimaradni a jóból ;)
Ne felejtsd el, egy nő nem csak magának vásárol, hanem a családnak is, barátoknak, munkatársaknak, 85%-ban ők a fő döntéshozói a családi kasszáknak! Fókuszálj erre tudatosan, felelősen úgy, hogy élmény legyen minden apró porcikája online tartalmaidnak. Sok sikert és a legjobb vevőket kívánom hozzá!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!