Megvannak az eszközök a hatékony közösségi média-jelenlétre

Megvannak az eszközök a hatékony közösségi média-jelenlétre
A social media az e-kereskedelmi marketing fontos része, a kisvállalkozások számára pedig ROI szempontjából valószínűleg a leginkább költséghatékony stratégiákat kínálja.

E-kereskedőként magán az üzletvitelen kívül is rengeteg dologgal kell foglalkoznod. Főként, ha te is, ahogy az iparág jelentős része, kisvállalkozóként éled a mindennapjaidat. A közösségi média időrabló elfoglaltság, ahhoz pedig, hogy a jelenléted ezen platformokon igazán profi legyen, tényleg időmilliomosnak kellene lenned. De nem vagy, senki sem az. Szerencsére vannak eszközök, amik jelentős mértékben könnyíthetik meg a dolgod, így a közösségi média a marketing-tevékenységed fontos és hatékony eleme lehet - írja a kosarertek.hu.

A social media az e-kereskedelmi marketing fontos része, a kisvállalkozások számára pedig ROI szempontjából valószínűleg a leginkább költséghatékony stratégiákat kínálja. Nemcsak arra érdemes használni ezeket a platformokat, hogy márkánkat egyoldalúan kommunikáljuk, de arra is lehetőséget adnak, hogy potenciális vásárlóinkkal egy olyan közvetlen módon lépjünk kapcsolatba, amire korábban nem volt mód.

Dlvr.it
Funkcióiban nagyon hasonló, mint a Buffer, ugyanúgy egy egyszerű felépítésű központi konzolt kapunk, ahonnan egy helyről vezérelhetjük az összes közösségimédia-profilunkat. Ugyanúgy van posztolási sorbaállítás, időzítés és azonnali publikálás. Ez is rendkívül felhasználóbarát, sőt talán még gyorsabban és könnyebben átlátható, nagyon simán megy vele a megosztás és az átidőzítések sem okoznak gondot. Itt is van böngészőbővítmény az egyszerű megosztáshoz, és automata posztolás is beállítható RSS-feed segítségével. Ráadásul integrálható a Google Analytics eszközével, így egyszerűen nyomon követhetjük a közösségi médiából közvetlenül a webhelyünkre irányuló forgalmat is. Cserébe a beépített statisztikai eszköz igazán kezdetleges.

A dlvr.it ingyenes verziója nagyjából csak arra jó, hogy kiismerjük magunkat, hiszen összesen kettő social media felületet kezel, a napi posztok száma pedig háromra van benne korlátozva. A havi 8,29 dollárért kapható Pro már egész használhatónak tűnik, hozzáadható egy második kezelő és 10 platform 50 feedje kezelhető vele. Minden plan kipróbálható hét napig ingyen.

Edgar
Az Edgar egy egyszerűnek nem mondható közösségimarketing-automatizációs eszköz. Azon az elven működik, hogy saját tartalmainkat hozzáadjuk egy tartalomkönyvtárként működő listához, ahonnan aztán a program sorban, meghatározott időközönként megosztja őket, majd mikor a végére ért a sornak, előről kezdi. Tehát a sorbaállítást elegendő egyszer megtenni, ezután végtelen iteráció lehetséges. A könyvtár különböző kategóriákra osztható, a kategóriák pedig különböző közösségimédia-profilokhoz rendelhetők hozzá attól függően, hogy mely témákat mely felületeken szeretnénk megosztani és reciklálni. Természetesen olyan kategória is van, amelybe azokat a tartalmakat tehetjük, amelyeket összesen egyszer akarunk megosztani, az ismétlés nyilván nem kötelező.

Az Edgar Twitter, Facebook és LinkedIn profilokkal képes dolgozni, kezeli a Facebook-csoportokat is, a hírek szerint hamarosan az Instagram is bekerül a szolgáltatási területre. Hozzárendelhető a Bitly webcímrövidítő, és lehetőség van a tartalmakhoz egyedi képeket is rendelni. A tartalomkönyvtár használata opcionális, természetesen egyszerű időzítés is lehetséges, bár ezzel pont a lényege vész el a szolgáltatásnak.

Az Edgar-t – úgy tartják – nagyon nehéz beállítani, sok időt vesz igénybe, mire manuálisan mindent az igényeinkre igazítunk benne. Azonban, ha egyszer túlesünk a hosszadalmas személyre szabáson, többé semmi dolgunk nincs, mindent megold az automatizálás. A program nem nyújt semmilyen analitikai szolgáltatást, az elemzés funkció úgy ahogy van, hiányzik belőle. Ez egy automatizálásra szolgáló eszköz és kész. Ennyit nyújt, ebből viszont a legjobb, ami elérhető. Ennek megfelelően az ára is elég borsos, éves fizetés esetén havi 50 dollár körül van. Ha erre az eszközre van szükséged, megéri. Le kell azért szögezni, hogy ilyen eszközök nélkül is lehet jó közösségimédia-jelenlétet fenntartani. Legfeljebb több munkával jár és időigényesebb. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!