
Hiánypótló szerzeményként jelent meg a Marketing Trendbook című könyv, amelyben 127 szakmai szerző munkáját gyúrja össze összesen 25 szerkesztő, köztük Román Balázs főszerkesztő. A könyvben az elmúlt 30 év marketing szakmai tudását próbálják átadni az olvasóknak nem kevesebb, mint 26 különálló fejezetben.
"Szerettük volna bemutatni a szakma jelenét és jövőjét, a globális és hazai trendeket, amelyek a munkánkat befolyásolják" - kezdte Bánhegyi Zsófia, a Marketing Trendbook ötletgazdája, a kiadásért felelős Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja. "A digitalizáció, a közösségi média és a válságok következtében az elmúlt öt évben többet változtunk, mint valaha, miközben a fogyasztókban bizalmi válság alakult ki. Azért hoztuk létre a könyvet, mert hiszünk abban, hogy az üzleti, az intézményi, valamint a nonprofit szervezeteknek is olyan eszközt jelenthet, amely segítséget nyújthat a különböző kihívásokban. Mi hiszünk a marketing erejében!" - fogalmazott Bánhegyi. Kiemelte, hogy bár sokan ezen a területen próbáltak a legtöbbet spórolni a pandémia idején, a marketing valójában a gazdaság hajtómotorja, pláne egy háborúktól és válságtól sújtott világban. "Ma mást tekintünk marketingnek, mint öt évvel ezelőtt. Egy annál sokkal szélesebb spektrumot fogunk át. A könyv megalkotásakor is nagyon fontos volt a szektorális összefogás megteremtése, a tudásmegosztás, valamint mindennek a demokratizálása. A könyv ugyanis bárki számára letölthető" - mutatott rá Bánhegyi Zsófia.
![]() |
A Marketing Trendbook azzal a céllal készült, hogy a szakma legnagyobbjai irányt mutassanak a kisvállalkozóknak, akik nem feltétlenül jutnak el fontos szakmai konferenciákra. A könyvben számos kiváló példát találhatnak, amelyekből ötleteket meríthetnek a saját munkájukhoz.
"A kötet ereje az összefogásban, a sokszínűségben rejlik. A cikkekben a megrendelői és az ügynökségi oldal szereplőit is megszólaltattuk, így a könyvben a szakma, a vállalatok és az intézmények is tuti tippeket találnak arra vonatkozóan, hogy ma milyen marketing eszközökhöz érdemes nyúlni. Ezen kívül a felsővezetők is számos érvet találnak arra, hogy egy válság idején miért ne a marketinget vágják el, és miért figyeljenek oda, hogy akár még többet invesztáljanak bele a jövőben. Mindemellett a fiatalokat is szeretnénk inspirálni a könyvvel, ugyanis egyre kevesebben választják ezt a pályát" - árulta el a Marketing Trendbook ötlezgazdája.
A felhalmozott tudás és információ a szakma legfontosabb iránytűjévé teszi a kötetet, hiszen minden megtalálható benne, ami jelenleg a piacon és a szakmában történik. A könyv születéséről és a többféle területet is átfogó tartalomról két különböző kerekasztal-beszélgetést is rendeztek a szerdai eseményen, ezeket Azurák Csaba vezette. Az első körben Németh Flóra, a Magyar Telekom Pr&Content Product Ownere, Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója, Kassitzky Attila dot creative managing director és Katona Norbert, a Neumann János egyetem docense ült össze. Mind egyetértettek abban, hogy a kötetben "jövőbiztos válaszokat" találni az üzleti, társadalmi és szakmai kihívásokra, mindezt egy olyan közvetlen köntösbe bújtatva, mintha a különböző témákat magukkal a szerzőkkel személyesen vitatná meg az olvasó.
![]() |
"Sosem felejtem el a csillogó szemeket, amikor mind összeültünk. Ezelőtt sosem voltunk hasonló kezdeményezés részesei, nagyon megindító beszélgetést folytattunk és ahogy körvonalazódtak a feladatok, úgy egyre jobban a magaménak éreztem a projektet. Hamar felépült a struktúra, megbeszéltük, hogy milyen ívet akarunk adni a könyvnek, hogy milyen fejezetek lesznek. Pár hét alatt mindenki átgondolta, hogy mit tudna hozzáadni a könyvhöz, önkéntes rovatok születtek" - magyarázta Bujáki Zsolt. Katona Norbert hozzátette: a rovatvezetők és a szerkesztők munkálkodtak azon, hogy a sokszínűség mellett a tartalom fókusztartó legyen és idomuljon a meghatározott struktúrához. A nagy egészet Román Balázs főszerkesztő fogta össze.
"A szerzők kiválasztásánál próbáltam úgy gondolkodni, hogy kik lehetnek azok a szakemberek, akik releváns tartalmakat tudnak létrehozni a témában. Másrészt fontos volt, hogy a szerzők különböző szektorokból jöjjenek" - mondta Németh Flóra. A dizájnért Kassitzky Attila felelt. A trendbook kapcsán Bujáki Zsolt kiemelte, hogy bár így hívják, a trendeknek a sajátossága, hogy folyamatosan változnak, így bár a könyv inkább egyfajta pillanatképet ad az idei évről, és az elmúlt években tapasztalt kihívásokra kínál megoldásokat, ezek ugyanúgy érvényesülhetnek 8-10 év múlva, ugyanis a gazdasági folyamatokra egyfajta ciklikusság jellemző. A legfrissebb koncepciókon és híreken túl természetesen a szakmai alapok ugyanúgy megtalálhatók a könyvben, akárcsak különböző tézisek az elmúlt 30 év tudásából.
"Ez a könyv nem arra készült, hogy egyszerre kiolvassák, hanem arra, hogyhogy szükség van rá, akkor bármikor leemelhető legyen a polcról. Az aktualitásokat tekintve nekünk augusztusban sajnos meg kellett állnunk, hiszen lapzártánk volt. Remélem, kétévente megismételhetjük a projektet" - mondta Bujáki Zsolt.
![]() |
A Marketing Trendbook folyamatosan publikált tartalmi részletei ide kattintva érhetők el.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!