Meghökkentés, konfliktus, sokkolás: a visszaidézés eszközei a reklámokban. Miért jutottunk idáig?

Meghökkentés, konfliktus, sokkolás: a visszaidézés  eszközei a reklámokban. Miért jutottunk idáig?
A reklámnak helye van. Szüksége van rá a kereskedelemnek, a gazdaságnak, a médiának. A médiafogyasztó figyelmével fizet. Emiatt lehet ingyenes, vagy lényegesen olcsóbb a médiatartalom ára. Mégis sikk szidni. Hogy juthattunk el idáig? Mert ki kell tűnni a zajból. A reklám zaja egyre ″hangosabb″. A reklámnak hosszútávon minden egyes lépésével önmagát kellene fényezni. Az 50. Reboot Hungary-n ezúttal a reklámok hangnemeiről és a retorikájáról beszélünk majd.

Ezen a héten csütörtökön (július 8-án) 15.00 órakor kerül sor az 50. Reboot Hungary-re!

Ki is mondta?
"Amíg én vagyok a címlapon, nem érdekel, mit firkálnak rólam a 96. oldalon." (Mick Jagger)

A reklámfogyasztónak és a márkának tényleg mindent el kell viselnie?
Meglepetés, konfliktus azaz figyelemfelkeltés. A visszaidézés művészete.

Meddig mehet el az etikus reklám? Hogyan lehet így meglepetést, meghökkentést kiváltani?

Holnap 15 órakor, a reklámpiac vezető szakemberei lesznek a vendégeim:
Kádár Tamás,  Mondovics Péter,  Pőcze Balázs, Szabó Béla.

A kiváló reklámok és emlékezetes kampányok biztos készítéséhez, sok tanulás, hosszú tapasztalati, olykor fájdalmas út vezet.
A sikerhez szükség van a meglepetésekre, kudarcokra, a borús napokra.
Vajon a harcedzett vendégeimnek a reklám készítésük történetében mi volt az a negatív élmény, amiből a legtöbbet tanultak, és amiből később - ezen tapasztalatok alapján - a legtöbbet profitálhatták?

Ingyenes regisztráció: reboothungary@digitalhungary.hu

Kitűnni a zajból, az ellentmondás és meghökkentés eszközeivel.

Beszélgetünk majd a látszólag önmaguk érdekeinek ellentmondó reklámokról is!
- „Ne cigarettázz!” - hívja fel a figyelmet a cigarettagyártó.
- „Kapcsold ki a telefonod!” - javasolja a telefonvállalat hirdetése.
- „Szeresd a csendet!” - harsogja az, aki a zenélésből él.
- „Gyűjtsd a pénzt!” - mondja az, aki a pénzforgalom után kapja a részesedését.
Láttunk már ilyeneket. Vajon mi lehet az értelme, funkciója?

De beszélünk majd az agresszív, pimasz és olykor lenéző reklámokról is.
Vajon meddig lehet elmenni a hangnemekkel?
- „Ne légy hülye! Ezt vedd meg!"
- „Ha nem akar csalódni, nem azt veszi! Súrolózsírt csak tőlünk, a hitelestől."
Ugye találkoztunk már ilyennel is?

- Meddig lehet még fokozni a zajt?
- Mikortól "oltják ki" egymást a hangoskodó reklámok?
- Vágyunk a csendre? Lehet-e például reklám nélkül hirdetni?
- Nem “zörög” a reklám, ha nem szidják? Miért lett sikk szidni a reklámokat? Csak merő poénból, vagy mert divat? De mi lehet az alapja?

Hangnemek választása, cégünk építésének eszközei rövid és hosszú távon.
Minél unalmasabb, annál biztonságosabb!

Mikor melyik kommunikációs eszközzel, hangnemmel és retorikával, és meddig érdemes elmenni, belemenni a bátor hangvétellel? Meddig épít, és mikortól kontraproduktív?

Ajánlom figyelmükbe a témával kapcsolatos hosszabb írásomat, melynek címe:
Reklámok, reklámok, szépen ragyogjatok,
A szegény fogyasztónak utat, Ti mutassatok. KLIKK ide.

További kérdéseinkből:
- Ki mondja meg, mit ér a figyelem és mit ér annak minősége?
- Az intuíció ereje: mennyire tudják az adatok helyettesíteni, leváltani, vagy kiegészíteni a szakmai tudást, tapasztalatot?
- Merjünk kísérletezni, próbálkozni, vagy a szakmai standardok, benchmarkok hozzák el a sikert? Esetleg éppen ezek szavatolják a középszert?
- A cross-media mérés kihívása – átlagokkal, hipotézisekkel dolgozunk.

- Hogyan jelenhetnek meg a klasszikus retorika eszközei a reklámozásban? Mint például (a teljesség igénye nélkül): alliteráció, utalás, kibővítés/felerősítés, anadiplózis, fokozás, utóismétlés, szóismétlés, szóképek, alakzatok, metafora, oxymorom, paradoxon…

Izgalmas beszélgetésnek nézünk elébe.

Gyere Te is! Kételkedj és kérdezz! Vitatkozz és érvelj!

Várlak benneteket sok szeretettel.
Tisztelettel: Csermely Ákos

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Csermely Ákos

Producer, konferenciaszervező, álmodozó.Életpálya évszámokban, utána meg a sztori1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség) 1990–1996 …